nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Barbro Nyckelpiga - 11 oktober 2014 09:35

Sitter här vid köksbordet och skriver ett inlägg på min blogg. Varit som vanligt uppe länge - tidigt. Medans det ännu var kolsvart ute klev jag upp. Hämtade in tidningen och maken fixade kaffet! Sen blev det lite småplock här hemma, gick ut och tände lite ljus i utelyktorna. Mysigt är det.

Idag är det vindstilla - det har ju blåst nåt hemskt hela veckan. Och detta har jag känt i min kropp - är ju som en barometer och väldigt väderkänslig. Det var 0 grader när jag klev upp. Det är massor med kala träd ute - men också väldigt mycket gult kan jag se. Hela våran hagtornshäck är alldeles gul och även en rosenbuske  som jag ser från mitt köksfönster är gul.

Skall en sväng in på stan - skall köpa en bukett blommor - vi skall på fest ikväll - gratta en av våra kompisar som fyllt år. Vi är fem par som umgåtts med varandra i över 20 år och gjort både det ena och det andra tillsammans. Vi har söner allihopa som är lika gamla och som hållit på med både fotboll och hockey och därför började även vi föräldrar att umgås. Presenten är fixad tidigare i veckan.

Så nu har jag strukit lite kläder - både åt maken och åt mig själv. Har hållit på att prova och testa, skor - klänningar - tunikor - jackor ... puh. Är ju alldeles slut av detta! Men jag har bestämt mig för min outfit nu! Och ikväll skall mina stackars fötter plågas av högklackat! Jag som i över 30 år ALLTID gick i högklackat - kunde inte gå i platta skor. Men till slut så sa ju ryggen ifrån - detta går INTE! Jag älskar ju högklackade skor - det är ju så snyggt och man får också en bättre hållning.

Vi har fått över 40 mm regn dom två sista dagarna - och i morse när jag hämtade tidningen så duggade det lätt. Tror att det är uppehåll nu.

I morron blir det att plocka ihop allt som skall på soptippen på måndag - när sonen skall låna hem en lastbil från sitt jobb. Skall också täcka över utemöblerna med en presenning. Man måste göra klart ute nu - för inte dröjer det alltför länge innan det där vita kommer! Norrbotten fick ju snö på sina håll igår.

Har också gjort klart en Pulled Pork nu på morron. Gott och enkelt.

Ja det var lite om min lördag - ha en finemangens helg alla.

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards