nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Barbro Nyckelpiga - 19 oktober 2014 09:00

Imorse när jag klev upp - då möttes jag av en vit värld. Alldeles vitt ute - vackert och ljust. Det har börjat blåsa också och graderna ligger väl på -4. Igår hade vi en solig och jättevacker höstdag med gula löv som lyste i solen.


Vi var förbi sonen och såg efter lillskruttan medans han skulle göra nåt hemma - M jobbade mellan 11 - 21. Sen kom Patte och Nova förbi oss för att både äta middag och se hockey. Lillskruttan somnade redan kring halv sex efter att ha ätit välling i soffan. Vi hade ju nyss ätit middag - mjölkstuvade makaroner och korv - min favvorätt. Men hon ville ändå ha välling tidigt. Lillälsklingen våran ♥

 


Idag skall jag hålla på här hemma - städade till ordentligt i garaget igår - men jag hann inte klart allt - så det fortsätter jag med idag. Det är ju "sånt väder" att man vill vara inne.

Jag kan se att snön yr omkring här utanför mitt fönster.


Lillskruttan ringde för ett tag sen - eller det var nog sonen som ringde - men Nova som pratade *ler*. Hon sa hej --- det snöar - jag vill åka med min pulka. NU ... så det blir nog för henne att få vara ute idag och leka i snön kan jag tro.


Nu skall jag sätta igång här ... gomorron.



Av Barbro Nyckelpiga - 19 oktober 2014 08:00

Hur många sitter någonstans och väntar på den perfekte mannen eller kvinnan? Finns denna perfekte personen någonstans, det finns nog någon som passar för alla ... men om det då också är den perfekte - ja det vet man ju aldrig helt säkert!

Man kan tro att det är den perfekte - men sen upptäcker man fel och brister - som gör att man inser - att det inte var den där perfekte som man trodde!

 

Lev livet och sitt inte bara och vänta!

Tids nog kommer det en person i din väg, som kanske passar just dig! Perfekt eller inte - spelar ingen roll - alla har vi fel och brister - men vi kanske kan komplettera varandra och framför allt trivas ihop som det perfekta paret!

Av Barbro Nyckelpiga - 19 oktober 2014 08:00

Alla vet väl om att "ett gott skratt förlänger livet" ... det har man alltid hört och visst är det nyttigt med skrattet. Man mår så bra av att få skratta och man gör så andra mår bra också av att både hänga med i skrattet och höra andra skratta.

 

Endorfiner sätts ju igång i kroppen när man skrattar och dessa är visst nyttiga - man får ett välbefinnande och mår bra helt enkelt.

Man blir glad av att höra ett pärlande och hjärtligt skratt!

Själv är jag en gladlynt person, ser nog positivt på det mesta här i livet ... skrattar ofta, får andra också att skratta!

Jag är på gott humör och detta gör att livet blir mycket lättare att leva också ...

Så häng med i skrattet nu gott folk, ha ha ha hi hi ho ho ...

För alla vill vi ju bli äldre och skrattet förlänger ju livet - så tveka inte - skratta för livet bloggare å läsers!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards