nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Barbro Nyckelpiga - 20 oktober 2014 16:00

En tanke dök upp i skallen min - som vanligt. Förr i tiden var det ju s k kärnfamiljer alla - nästan - tillhörde. Men numera är det nog mera sällan en kärnfamilj existerar ... eller har jag fel?


Med kärnfamilj menar jag: mamma, pappa, barn. Hela livet - utan att "byta ut" någon person i familjen - om ni förstår hur jag menar.


Numera är det ju väldigt ofta "mina och dina barn", styvpappa- och mamma, en del säger till och med plastpappa och plastmamma - vilket jag inte gillar alls ... varför kan man inte bara säga mamma och pappa - även om det inte är biologiskt rätt alla gånger ... eller om så önskas förnamnen bara.


Min familj som jag har befunnit mig i dom senaste "många" åren ... är en kärnfamilj. Vi är intakt så att säga.

Men hur tänker ni då ni hör ordet kärnfamilj ... och hur viktigt tycker ni att det är med en sån.

Det är inte alltid bäst att bibehålla kärnfamiljen - inte till vilket pris som helst ... det kan fungera hur bra som helst även om det kommer nya "medlemmar" in i familjen.

image109 Jag menar absolut inte att kritisera eller skuldbelägga någon med detta inlägget!

Men kul att höra era tankar runt det här ... om ni vill förstås.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards