nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Barbro Nyckelpiga - 28 oktober 2014 05:24

Hej och gomorron alla vakna bloggisar och läsers. Hoppas nattens sömn har gjort er riktigt gott. Jag har väl sovit relativt bra, även om jag - min vana trogen - varit vaken ett antal gånger och så förstås kliver man ju upp före skam - klockan 4.

 

Sitter med en kaffekopp i arla morronstund och knapprar på tangenterna.

Ett tag sen jag skrev nåt här i bloggen, men ibland är det ju så - tiden ni vet och även den där lusten ...

Vad har då hänt sen sist - ja det "vanliga" - i fredags hade jag en semesterdag - så skönt. Fick städa och "rusta upp" hemma - höll väl på med det hela helgen - men det är värdefullt med en dag extra. Gjort mycket mat också och fryst in. Och hälsat på lilla familjen förstås!

Förra söndagen kom det ju snö - det var ett riktigt busväder - har blåst så in i nordens. Sen i torsdags började det att regna och det fortsatte i fredags - riktigt blött och uschligt väder blev det och igår stormade det - igen. Inte underligt att jag har ont i min gamla kropp - känner ju av det här med snöandet och blåsandet - då är inte min kropp snäll mot mig. I helgen försvann all snö och gröna gräsmattor dök upp igen. Ja vädret är ombytligt minsann och fort kan det gå - från full vinter till nästan vår igen - för graderna gick upp mot nästan +10. Men det är väl bara att njuta av detta så länge det varar.

I helgen skall vi sköta lillskruttan och då skall hon få klä ut sig och fammo har köpt både klänning och ansiktsfärg och vi skall skrämma faffa och fråga "bus eller godis". Hon tycker säkert att det är spännande och roligt.

Och så skall vi förstås på svärföräldrarnas grav och tända ljus - det gör vi alltid. Det är så vackert på kyrkogårdarna när alla ljusen brinner och lyser fint i mörkret.

I lördags var vi och köpte en ny spegel till hallen på MIO och så var jag in en sväng på Second Hand och hittade lite smått och gott där - bland annat en rosa morronrock till Nova - den var så mjuk och skön. Den skall hon få mysa i när hon är hos fammo och faffa. På Second Hand hade dom smygbörjat med julen - fanns både julgran där och allt som hör julen till, men jag behöver inget mera av den varan - har alldeles nog i många kartonger med tomtar och annat juligt.

Igår hade jag ett gäng kvinnor hos mig - vi har gåjunta varannan vecka hos varandra - vi turas om - en promenad -fikar - surrar och dricker thé och kaffe - skrapar lotter och hoppas på storkovan.

Idag efter jobbet skall jag städa förrådsrummet (hade jag tänkt - men ibland ändrar man sig ju *ler*).

En påtår nu - det blev ett lite lååångt inlägg. Gomorron på er.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards