nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg under oktober 2014

Av Barbro Nyckelpiga - 9 oktober 2014 08:32

Är ni också en "sån där" ... som måste skriva "to-do ... att-göra-lista"? Jag skriver ofta - inte alltid - vad som skall göras varje dag eller på min helgledighet/semester. Och även om den inte skrivs ner - så finns den uppsatt i huvudet! Maken tycker det är vansinnigt att göra så här - han menar ju att jag stressar upp mig själv bara och visst har han rätt i det - jag blir stressig av att se hur mycket jag "måste" göra! Och när man ändå inte hinner göra allt som står på listan, då blir man ännu stressigare av det ogjorda man ser! För den där listan den fylls ju hela tiden på med nytt också.

 

Av Barbro Nyckelpiga - 9 oktober 2014 05:54

Så här ser jackan ut som jag skrev om i förra inlägget.

 

Av Barbro Nyckelpiga - 9 oktober 2014 05:30

God Morgon - trots att det är kolandes svart utomhus. Det blåser - småduggar och är bara +3 grader. Det är riktigt uschligt väder och jag skulle verkligen ha velat dra täcket över huvudet och somnat om! Men plikten kallar - bara stiga upp och göra sig klar och åka till jobbet - där jag förstås är nu! Har varit här en halvtimme redan.

Det har regnat riktigt ordentligt i natt - vaknade kring halvtvå tiden och då vräkte det ner. Höll aldrig på att somna om!

 

Ingen tidning heller i postlådan - nästan lite småirriterande är det. Men inte är det någon idé att ödsla alltför mycket tid på att tänka negativt om detta!

Idag hade jag min nya vinterjacka på mig - skön - varm och gosig. Jag skickade efter från Cellbes - på rea - en vinröd jacka. Riktigt fin om jag får säga det själv. Härligt också med huva - vill alltid ha det på mina ytterplagg - helst. Jag är ingen mössmänniska - så då är det bra med en huva. Kan sträcka mig så långt som till pannband. Idag behövdes det verkligen en lite varmare jacka.

Igår var jag på stan, fixade presentkort och grattiskort - till en kompis som fyllt år i september, men som har festen på lördag - vi är ett gäng på fem par som skall gratta honom. Då är det bara lite blommor att fixa på lördag!

Sen var jag in på Indiska också och hittade nya svarta sköna byxor, en lilamönstrad tunikklänning och lila strumpbyxor - snyggt! En sväng in på Dollarstore och där blev det lite av varje - bland annat några lila armband.

Var också och lämnade lite blandat på Kupan, Röda Korsets second handbutik. Maken skall fara idag eller i morron till Reprisen med två microugnar och en skorstensstereo. Kupan tar inte emot sånt här, men det gör Reprisen - tack och lov! På måndag skall maken och sonen till sopstationen med ännu mera saker som skall kastas. Så skönt att bli av med allt det här onödiga - man har så det räcker och blir över måste jag säga. Sen skall en stereobänk och tv-bänk till Kupan - men det blir på måndag - när sonen lånar hem en lastbil från sitt jobb.

Nu måste jag lägga på ett kol här och göra lite nytta! Gomorron på er alla ... vi hörs.


Av Barbro Nyckelpiga - 7 oktober 2014 12:58

Vänta inte på tiden … Använd den

Vänta inte på kärleken … Känn den

Vänta inte på pengar … Tjäna dem

Vänta inte på en väg … Hitta den

Vänta inte på möjligheten … Skapa den

Jämför dig inte med andra … Var unik

Beklaga inte tidigare fel … Använd dessa

Älta inte misstag … Lär av dem

Backa inte … Gå runt

Stäng inte dina ögon … Öppna ditt sinne

Kör inte från livet … Uppskatta och njut av det

 

Av Barbro Nyckelpiga - 7 oktober 2014 05:19

 

Gomorron på er som tittar in här. Hoppas natten har varit god mot er med mycket sömn. Jag har väl varit vaken några gånger under natten, men ändå sovit bra - till och med tills klockradion började skvala, då var klockan 04.40 Det är ovanligt för att vara mig - brukar ju annars slå upp mina gröna redan kring fyrasnåret! Då svängde jag mina lurviga ... hihi ... ben över sängkanten och tänkte: Äntligen! Nja inte riktigt så var det.


Det är kolandes mörkt ute - usch - så trist det är - tänk på sommaren då det är ljust och soligt. Graderna var +5. Ingen tidning i postlådan - irriterande! Man vill ju kolla sin lokala tidning direkt på morron.


Nåja - nu sitter man då här och knapprar och dricker kaffe. Har kommit till jobbet för ett tag sen ... man är ju alldeles för tidigt här - börjar ju först halv sju. Men sån är jag.


Nu slutar jag med orden - ha en bra dag bloggisar.

Av Barbro Nyckelpiga - 6 oktober 2014 17:34

Kom hem före halv fyra från jobbet. Lite surr med gubben min, sen middag - jag hade varit förbi Konsum och köpt en sallad till mig själv och så ärtsoppa till maken. Jag älskar sallad - skulle kunna leva på sallad!

Nåväl efter detta så började jag städa i förrådsrummet - eller rättare sagt - fortsätta från igår.

Sonen ringde också och surrade ett tag. Sen ringde en kompis - vi skulle ju ha gåjunta ikväll - men det hade blivit inställt under dagen - p g a sjukdom.

Nu blir det bara till att smålata sig - tror jag. Man kan aldrig vara för säker ... man kan alltid ändra sig!

 

Av Barbro Nyckelpiga - 6 oktober 2014 11:41

Läste just ett inlägg från en annan bloggare, http://surridurr.bloggplatsen.se/2014/10/01/10878790-kvar-att-gora/. Detta inlägget gjorde att jag måste tänka till lite själv.


Jag har hunnit med alldeles för lite här i livet egentligen. Men jag har nog gjort mycket av det jag verkligen velat göra också.


Men så här i backspegeln - så måste jag säga att jag önskar att jag rest betydligt mera. Lärt mig flera språk. Jobbat utomlands med människor som har det svårt.


Men ändå - jag är nog nöjd i det stora hela ändå!


Jag har hunnit jobba massor med år på ett företag där jag verkligen trivts hela tiden - har jobbat här sen -73 ... ett helt liv kan tyckas - men ack så fort det gått! Många intressanta arbetsuppgifter som varierat under årens lopp och bra människor som gjort att jag alltid har tyckt det är roligt att gå till jobbet.


Jag har hunnit vara tillsammans med en själsfrände sedan -74. Gift sen -89. Jag är sååå himla glad och tacksam och lycklig för att jag har Christer i mitt liv! ♥

Jag har hunnit med att både mista och få barn - mista på så sätt att det blivit missfall. Jag är så tacksam för min son ♥ Och så har jag hunnit med att få ett underbart litet barnbarn, Nova - som skänker stor glädje och lycka bara för att hon finns i vårat liv ♥ Älskar dom här tre personerna MYCKET!


Sen har jag hunnit med att bygga eget hus - det var ett stort ögonblick det med - lycka att flytta in i egen villa.


Jag har också hunnit med att ha hundar, en mellanpudel och så en fantastiskt fin schäfer. Underbart med djur i livet och då speciellt hundar.


Sen måste jag nog säga att jag önskar att jag hade sett mera av världen än vad jag gjort och det är ju aldrig för sent det heller! Världen finns ju där ute än så länge. Så det är bara att åka och se den. Inget märkvärdigare än så.


Jag är ju ingen äventyrlig person - så det behövs verkligen inget äventyr i mitt liv för att jag skall trivas. Kan dock beundra människor som har den "här läggningen" att det måste vara ett spännande liv hela tiden. Tur det finns såna personer och att alla inte är som jag - trygghet framför allt och stilla-lugnt-liv-hemmavid.


Om jag vore ung - då hade jag åkt ut i världen, jobbat och lärt mig språk. Fått livserfarenhet på det sättet. Jag tycker ungdomar gör helt rätt innan dom skaffar familj och barn - att dom reser omkring och upplever världen, människor, språk och kulturer.


Mitt drömyrke en gång var att bli arkeolog och även sjuksköterska. Jag ville också adoptera ett barn från något annat land - det var också en ungdomsdröm jag hade. Kände att jag ville göra nåt för någon som hade det svårt. Arkeologi det intresserar mig också väldigt - för historia är onekligen intressant! Min mormor sa en gång: skulle du kunna tänka dig att borsta fram en gammal stad med en tandborste? Jomen visst svarade jag.


Detta var lite om ämnet!


Jag kanske återkommer till detta spörsmål i något annat inlägg!

 




Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards