nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 12 augusti 2015 09:47

Hej mina vänner i cyberrymden. Ett bra tag har gått sen jag var in här sist. Det där med att blogga - det blev liksom inte roligt nåt längre. Jag var bara sååååå besviken på mitt förra bloggställe Bloggspace - när dom bara helt sonika stängde ner bloggstället - utan att meddela oss bloggare - så vi kunde spara undan vår blogg. Jag hade bloggat där sen 2006 och jag var nog bland dom allra första som faktiskt började blogga där! Hade så mycket sparat av tankar, funderingar, kommentarer, bilder och foton - fasiken så besviken jag är att min blogg bara försvann så där! Shit och STOR besvikelse! Dessutom så tappade man den dagliga kontakten med sina bloggvänner som man faktiskt "lärt känna".


Men jag skall försöka blogga här istället då ... har sagt det förr - har hållit i ett tag och sen bara lagt av! Men nu känns det som om blogglusten kommit tillbaka - får väl se om det håller i sig! Hoppas ...


Har börjat jobba efter min semester i måndags - den 10 augusti - varit ledig i dryga månaden och det har verkligen känts superbra - även om vädret kunnat vara ännu lite bättre. Men att få en sån sommar som ifjol - det kan man ju bara drömma om! Har ändå mått skönt - bara att "vara" - inga måsten - inga tider att passa, göra det man vill och läsa, slappa, vara uppe "hur länge som helst" om nätterna. Det är vardagslyx tycker jag. Vi har bara gjort korta dagsetapper och det har jag varit nöjd med!


Idag är vädret härligt - +17 grader just nu och solen flödar. Det är så vackert ute. Men det är höst nu ... om än "lite i början" bara - men mörkret lägger sig på kvällarna och det är fuktigt ute och det luktar höst. Mysigt på sitt sätt att få tända ljus inomhus och myslampor i fönstren - men jag älskar den ljusa årstiden ... Så är det. Men nog gick högsommaren fort i år ... tycker ni inte det?


I måndags efter jobbet - så åkte vi ner till Västra Kajen i stan - det är en båthamn och även en liten mysig camping i stort sett mitt i stan. Där satte vi oss på uteserveringen på bryggan och åt var sin gomacka, maken en stor räkmacka och jag (som är skaldjursallergiker) tog en lika stor laxmacka. Det blev våran lättmiddag. Gott var det och även dyrt "fniss". Men vaddå - man måste njuta ibland av livets goda. Eller hur ... ?


På fredag skall vi till vänner och äta kräftor - ja inte jag då - får ta sallad, bröd, ost och paj. Det blir nog gott det med.


Och närsomhelst nu - så skall jag blir farmor för andra gången - spännande och jag längtar såååå.


Slutar nu och hoppas att "någon" tittar in till mig och skriver en kommentar och fortsätter besöka mig - hej svejs och på återseende.


Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards