nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 13 augusti 2015 09:22

Man blir alldeles förskräckt och chockad av alla hemskheter som inträffar på vår planet. Alla självmordsbombare, attentat, terrorhandlingar, människohandel, prostitution och all annan djävulskap!

Man blir beklämd! Varför kan inte människor leva i fred med varandra, oavsett vilken politisk åsikt man har eller religion man tillhör, eller sexuell läggning - varför kan vi inte bara LEVA och ACCEPTERA varandra! Det är ju ändå relativt kort tid vi finns här på jorden.


Ta tillvara på livet - för det kommer faktiskt inte tillbaka!

  

Jag tänker också på sådana här helt oförklarliga händelser som inträffar lite då och då. Som knivdådet nu i veckan i Västerås på Ikea. Vem tror att man skall bli dödad på Ikea! Eller när man är bara ute och shoppar ... förstår inte vad som händer i människor som gör något sånt här. Fast det är ju många stackare som faktiskt är psykiskt sjuka och behöver vård och hjälp och nu som man tror - en asylsökande som fått avslag ... han kanske blev så desperat så det påverkade hans omdöme och i ren frustration till att han fått avslag - så gör han nåt sånt här - bara för att få stanna i landet. Ja vem vet hur han tänkte! Hemskt är det i vilket fall som helst! Och mina tankar går ju till dom anhöriga som förlorade sina nära i detta hemska ... men visst sänder jag också en tanke till "den andra" som utförde dådet. Men tar absolut inte honom i försvar!


Ja vart är världen på väg ...

  

Av Barbro Nyckelpiga - 13 augusti 2015 06:47

Jag har bara en fundering - brukar ni blogga från mobilen? Brukar ni lägga in bilder/foton från mobilen? Hur fungerar detta? Hur gör man? Måste testa ...

  



Av Barbro Nyckelpiga - 13 augusti 2015 05:42

Ja då sitter man här på sitt jobb - klockan brått på morron! Börjar jobba först halv sju - men jag är här jämt jättetidigt - före tuppen *fnissar*. Är av födsel och ohejdat vana väldigt morronpigg. Har druckit lite kaffe och det är än så länge tyst och stilla här - härligt. Idag tänker jag sluta till lunch - halv elva. Skall åka och handla lite för i morron - skall göra en laxrulle av smördeg och rökt lax och så en sallad - vi skall ju ha kräftkalas hos vänner - så vi hjälps ju åt med detta (vi kvinnor - fniss igen).

Oj oj - känner att jag måste hämta mig en kopp till - vänta ... Så ja - nu är ordningen återställd!

Annars då i helgen - ja det blir nog till att städa lite - det finns ju alltid nåt att göra (om man vill).

Dagen idag är vacker, molnfri och solig - man ser ändå att solen går lägre ner på himlavalvet - gradantalet är blygsamma +9. Nästan lite brr-känsla tycker jag.

Igår var det verkligen en underbar dag - det gäller att njuta av dom här ljuvliga sensommardagarna nu riktigt mycket. För snart blir det höst och vinter. Nej nu pratar vi inte om det nåt mera.

Nej nu skall jag inte sitta här och svamla nåt mera - utan jobba!

See ya   




Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards