nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 14 augusti 2015 08:04

Jag brukar alltid inför sommaren - införskaffa ett antal nya härliga fräscha sommarklänningar/tunikor. Så även i år ... men flera av dom har bara blivit liggandes, ostrykta till och med - för vädret har ju inte visat sig från sin allra bästa sommarsida ... för mycket kyliga dagar - för mycket regn och blåst. Jag älskar färger som turkost och rött och vitt på sommaren . . . nåja skall jag vara ärligt - och det skall jag ju vara - så har jag ju använt mig av svart också - men kan kännas lite trist på sommaren faktiskt.

Nu är det snart dags att tänka på hösten och sen vintern - införskaffa lite varmare och gosigare kläder. Har kikat lite i kataloger och på nätet och färger som jag kan se är poppis - det är lila och orange. Grått, brunt och svart förstås också. Det är nästan lite 70-talsstuk över det hela - lite bohemiskt och lantligt. Nåja inte mig emot. När man själv fanns på 70-talet - så känner man ju liksom igen sig i modet till den här vintern.

 

Förra året hade jag pippi på att köpa olika ponchos - vilket härligt plagg det är. Så skönt att dra på sig så man inte fryser om axlar och rygg. Hade en orange poncho som min mormor virkat (på 70-talet). Den skulle man ha haft kvar - undrar vart den försvann!?

Nya vinterkängor måste jag också hitta. Det är nog prio ett tror jag. Viktigt med sköna och varma skor.


Usch när man tänker på vintern - slutar göra det NU!   

Av Barbro Nyckelpiga - 14 augusti 2015 07:43

Hej svejs - äntligen kom jag in på internet. Man blir ju vansinnig när man inte kommer UT. Nåja - har tagit en liten micropaus här på jobbet för att skriva ett "gomorroninlägg" till er.

Sovit som en stock i natt ... vaknade 04.40 av klockradion som spelade högt ... upp å hoppa och göra sig klar för dagens jobb. Tänker flexa ut även idag till lunch. Skall förbereda lite för kvällens kräftkalas.

Kollade precis på YR och dom lovar kanonväder i helgen och även hela nästa vecka - varmt och soligt - kan det bli bättre - så här skulle vädret ha varit under högsommaren - men bättre sent än aldrig! Man får njuta även om man jobbar.

Har också så många idéer i skallen på att möblera om och rensa bland möbler/prylar och sånt ni vet. Är sugen på att lägga ut till försäljning - har aldrig prövat på detta - men kanske att man skulle det en chans och tjäna nån krona på sånt man är less och inte behöver - jag brukar ju alltid lämna på Kupan - har varit dit flera gånger under semestern.

Dagen idag började lite mulet och duggregnigt och cirkus +13 grader. Solen har kikat fram för ett tag sen och det blir nog fint även idag skulle jag tro. "Det är ju lovat så" ... och då stämmer det väl eller hur?

  Nåja - det blir inget bad för mig - är en badkruka   


Nu tänker jag återgå till verkligheten och jobbet - så därför säger jag hej och på återseende   


Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards