nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2015

Mitt morroninlägg

Av Barbro Nyckelpiga - 20 augusti 2015 05:40

 

Sitter här igen vid min blogg och funderar - vad skall jag skriva. Men det får väl bli ett s k gomorroninlägg. Har sovit som en kratta i natt - höll aldrig på att somna, det var varmt och jag visste inte hur jag skulle ligga helt enkelt. Vaknade efter bara en timme! Man blir tokig när sömnen tjorvar - det gör den alltför ofta för mig - har under lång tid haft dålig sömn p g a min värk.

Dagen idag bjuder på sol och jag hade +10 grader när jag klev upp. Men återigen så skall det bli en fin sommardag. Och därför tänker jag flexa ut till lunch - det har ju blivit det några gånger nu ... men det är så skönt att kunna flexa när jobbet så tillåter och att man har flextid att ta ut.

Skall börja städa när jag kommer hem, maken skulle måla broräcket - det är vitt och skall alltså bli ännu vitare. Tycker det är så viktigt att hålla efter och inte låta färger bara flagna och se otrevlig ut. Målarfärg är dyrt - en 3-liters burk över 500 kronor!

I morron har jag semester - så då fortsätter städningen och kanske loppisbesök på lördag - men det är inte säkert ... vi får se. Vill hinna mycket hemmavid också. Håller på att tömma två furuskänkar som skall ut från rummen där dom står nu. Den ena är faktiskt sonens - han hade den i sin första lägenhet och den har blivit kvar hos oss, men nu skulle dom visst ta bägge två och ha sina källarrum. Jag hade tänkt att måla skänkarna vita, men jag känner att - nej - jag orkar inte och det blir liksom för fullt också. Man tänker: det är bra att ha dom för förvaring av "prylar" - men jag har börjat tänka att det kanske är bättre att plocka bort alla prylarna istället, eller åtminstone rensa ut en del, för man har alldeles för mycket. Har i alla tider haft pippi på ljuslyktor - så några hundra har jag i olika varianter. Jag älskar att tända ljus! Ja - så detta blir mitt helgjobb - städa - plocka bort - rensa - möblera om - kanske byta nån gardin och tvätta fönster. Det kliar riktigt i mina fingrar att få börja höststäda, men jag får nog behärska mig, för inte kan jag väl börja med höststädningen när det är sommar eller hur!?

Slutar nu och hämtar mig en kopp kaffe till ... önskar alla som tittar in hos mig en riktigt fin dag - kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards