nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2015

Skulle du vilja ha städhjälp?

Av Barbro Nyckelpiga - 20 augusti 2015 19:00

*Skulle du vilja ha städhjälp i ditt hem?*

 

Inte jag – inte nu i alla fall – vet ju inte om och när jag inte orkar städa själv … hur det blir och hur jag då eventuellt tänker och vill.

Men som det är nu – så vill jag verkligen städa mitt eget hem. Jag vill inte ha någon annan utifrån som rotar i mina saker! Jag är kanske speciell – men mitt hem är min borg – och det är bara familjen som skall ha tillgång till den!!! Så känner jag det och det står jag för också! Hur konstigt och tokigt det än låter – så tycker jag faktiskt om att städa – visst fasen får jag ännu mera ont i kroppen – men vad då – det är också livskvalitet att orka och kunna göra någonting. Jag kan inte bara sätta mig pall på en pall och ingenting göra heller. Jag vill göra saker och ting även om jag får lida efteråt. Men medans jag gör sakerna – så njuter jag och känner mig tillfredsställd! Att städa är också en sorts avkoppling och avstressande sysselsättning för mig. Jag njuter faktiskt …  så någon städhjälp hos mig blir det inte den närmaste tiden i alla fall – hoppas jag!!

 
 
TantGlad

TantGlad

20 augusti 2015 22:17

Gillar VÄRKLIGEN INTE att städa. Finns det nåt tråkigare? Hehe.
Men jag håller med dig om det med städhjälp. Inte vill man väl att folk rotar i sitt hem. För mig är mitt hem min borg.
Städar gör jag själv.

Hoppas du får en jättefin helg med massor av sol och värme. Såå fina dagar nu.

Varm kram från mig

http://tantglad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

21 augusti 2015 09:29

Ojoj, här var det nyckelpigor och färgglatt. Jag älskar nyckelpigor, men, får så sällan se någon nu för tiden. Hemma i Ångermanland, då jag var ung, då och där fanns dom.
Städhjälp eller inte? Jag har funderat i samma banor som du. "Någon främmande här"? Så jag har löst det så att min man städar, men karlar ser inte på samma sätt, i alla fall inte min. Nu orkar jag inte så mycket med städning men har aldrig tyckt att det har varit roligt.
Hoppas att du får en fin helg. Såg att det var varmt och soligt även långt upp i vårt avlånga land.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Barbro Nyckelpiga

21 augusti 2015 16:08

Hej - nej karlar ser inte på städningen som vad man själv gör - det är då ett som är säkert. Men min är bra ändå på att dammsuga och skura - utan att jag behöver säga det. Jag vet när vi flyttade ihop att jag sa till honom: städa det vill jag göra själv! Har varit och är ännu - superpedant! Även om jag släpp lite på detta - man orkar inte på samma sätt som när man är ung och frisk. Kram

 
Ingen bild

Skrivmoster

22 augusti 2015 09:42

Nej ingen städhjälp - än i alla fall. Jag vill gärna ha koll på mitt eget och jag sätter själv ribban för vad jag kräver. Orkar jag inte så får det bli lite lättstädning. Nästa gång kanske jag är i bättre form. Jag vill ha rent och snyggt men är inte superpedant. Jag har insett att det sliter på mig och idag har jag inte ork att bry mig lika hårt. Men det finns småsaker som jag inte kan komma ifrån ... ganska många egentligen. "Lätt pedant" kanske man kan säga med inslag av viss latmask eller vad det är ibland. Idag ska jag städa .. det jag orkar. När man håller efter så hinner det inte bli så stora händelser. Ha en fin dag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards