nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 21 augusti 2015 15:46

  Alltså man håller på att förgås, man skall ju inte klaga på sol och värme, men lite måste jag få klaga eller bara säga. För det är onekligen hett nu ... hela veckan har ju varit kanon och så även förra - fast nu orkar man snart inte mera. +25 grader i skuggan och det är så jädrans varmt inomhus också. På altanen går det inte att sitta under dagen - utan först på kvällskvisten, man får hålla sig i skuggan på husets framsida och under parasollen.

Jag har semester idag och det var skönt. Åkte in på Coop kring 9-tiden och det var så skönt och svalt där inne, speciellt i kylrummet - så där hade jag kunnat stanna. Var också en sväng in på både Rusta och Dollarstore och inhandlade lite av varje, som tvål, schampo, drickor, roll-on, muggar, hårtoning, ljusslinga, solcellslampa, toapapper och lite annat smått och gott. Dessutom så blev det en del fikabröd från Dollarstore - brukar säga att nu har jag varit och bakat på Dollar!

På Coop köpte vi var sin sallad, maken och jag. Vem orkar med varm och tung mat en sån här varm dag - inte vi i alla fall - så vi har precis ätit den ute på altanen under parasollerna.

Har också hunnit med att städa i köket, har inte hunnit med allt - utan det blir sen ikväll. Igår städade jag sovrummet, hallen, lilla toan och badrummet. Slutade ju halv elva igår - så det var skönt att hinna med detta.

Kokat saft har jag också gjort, Mormorssaften ni vet, med jordgubbssmak. Maken är barnsligt förtjust i denna saften. Själv dricker jag väldigt sällan saft, men jag håller med om att den är god!

I morron är det Skärgårdsdagen på Västra Kajen, vi brukar för det mesta besöka detta, får se hur det blir i morron, men det är ju skönt att vistas vid vattnet när det är så här varmt så ... det svalkar skönt där. Jättemysigt ställe och det brukar alltid vara jättemycket folk som besöker arrangemanget. Och så är det ju loppis i Badhusparken också - gillar att gå där - kanske man hittar nåt till lillskruttan - leksaker brukar det alltid finnas mycket av. Och så är det ju också ett jättemysigt ställe, vid kanalen i stan. En riktigt fin idyll.

Och så har jag också hunnit med att läsa ut boken som påbörjades igår - jag läser fort och mycket. Skön avkoppling. Men nu skall jag försöka sätta mig ute igen.

Hej med er.

(bilden i inlägget är från Västra Kajen)



Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards