nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 23 augusti 2015 12:31

 

Puh - jag svettas fortfarande! Fast idag är det lite lite svalare - men bara lite. Solen lyser och det är i stort sett vindstilla. Igår var det supervarmt, äckligt varmt. Luften stod still - inga moln, ingen vind - bara sol och värme. Vi var på skärgårdsdagen och det var massor med båtar och människor och hantverkare, det såldes bär, rökt fisk, potatis, hembakat fikabröd och matbröd. Mycket trevligt och mysigt. Vi köpte både bullar, sockerrutor och mjukkakor där. Efter det så for vi en sväng på loppis i Badhusparken - även där mycket folk och jag fyndade - men bara en sak för 40 kr. Efter allt detta åkte vi hem och satte oss i skuggan. Jag höll nästan på att "kola vippen" när vi var på Västra kajen!

I natt har det varit en sån där vaknatt - svårt att sova.

Det har blivit jättemörkt på kvällen och natten - riktigt kolandes svart är det. Mysigt på altanen med alla solcellslampor som lyser i mörkret. Men tänk så fort den här ljusa tiden gick!

Har ju hållit på att städa huset i några dagar - det tar sin lilla tid och man orkar inte gå an som en tok i värmen, måste vila och ta det lugnt mellan varven! Idag blev det ett av dom mindre rummen som fick sig en genomgång - har tagit bort en furuskänk därifrån och flyttat om ett vitrinskåp - bytt vägg så att säga där det står mot. Och bara att plocka bort prylar, tömma möblerna och sen sätta tillbaka prylarna - det tar sin lilla tid. En del saker skall inte tillbaka!

Igår kväll åt maken och jag surströmming - mums va gott och njutbart det var.

Sen så blir det ju också att titta på friidrott - fast det är synd att man inte har en tv ute ...

Sen så kollade vi på det nya programmet Spring på TV4 - men jag vet inte om jag tyckte om det - var lite virrigt och rörigt måste jag säga.

Nej nu måste jag gå ut ett tag och svettas ännu mera! Hej svejs ...



Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards