nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 24 augusti 2015 12:25

Ja idag börjar många om skolan efter en skön ledighet. Många känner nog både längtan, spänning, förfäran, rädsla, förväntning inför skolstarten. Jag tänker på många barn som blir mobbade i skolan. Hemskt är det och borde inte få förekomma.

Själv hade jag inga problem med min skolgång, vare sig ur skolresultatet eller att få vänner i alla skolor man gått. Det flöt på bra och det får man ju vara tacksam för. Och människa vart det av mig också!

Men nog är det många som har det svårt i skolan. Som inte får tillräcklig hjälp när dom behöver - resurserna är för få i skolan. Det finns ju faktiskt barn/ungdomar som är i stort behov av hjälp. Och när dom känner att dom inte hänger med, då tror jag många gånger det blir att dom blir dom här "oroselementen" i klasserna. Störiga, stökiga, livliga, mobbiga osv. Ja inte är det lätt att vara ung heller!

Jag minns min första skolväska - vilket STORT och märkvärdigt ögonblick när man fick gå till skolan med en skolväska! Man har nog under årens lopp burit på ganska så många kilon med böcker och gympakläder. Nu bär man bara på matkassar och handväska (som min käre man brukar kalla för slägga! - bara för att min väska alltid är så tung). Man har mycket bra-att-ha-med-sig i sin handväska.

 

Bara en sån där liten micro-paus-tanke medans jag dricker mitt kaffe!

Av Barbro Nyckelpiga - 24 augusti 2015 05:37

Gomorron på er. Idag ligger det som en blöt grå filt över oss här i Piteå. Det är världens Londondimma - precis som igår. +13 grader och vindstilla. Men det blir nog sol även idag - även om jag tror att värsta hettan har bedarrat något.

Igår hade vi lilla familjen på besök och middag - sonen klippte även sin pappas hår - det har han gjort i "jag vet inte hur många år".  Själv ska jag till frissan på torsdag - längtar så mycket efter att få en frisyr - för nu har håret vuxit sig för långt och det "liken ingenting".

Det är alltid så roligt att få besök av sonens familj och lillskruttan hon surrar - fammo - faffa - vet du. Ja hon är aldrig tyst - men det är bara roligt att få prata med henne - en fyraåring har mycket "vetande" och mycket att säga.

Vaknade 03.40 idag - dagen blir låååång. Men det är inget ovanligt att jag vaknar den tiden - varför kan man fråga sig. Helt onödigt är det.


Nej nog babblat nu - en till kopp kaffe och så jobba på här. Ha en fin dag alla i avlånga landet Sverige.

 

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards