nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 8 september 2015 05:36

Återigen har några dagar gått sen sist jag skrev, ibland räcker inte tiden till - trots att jag vill skriva varje dag. Men den där vardagen kliver in i ens liv när man minst av allt förväntar sig det *ler*.

Det har varit lite blandad kompott i helgen, i lördags var jag på Second Hand i Öjebyn och där fyndade jag både det ena och det andra. Det var bland annat tre glasskålar - modell små - typ sockerskålar, tre olika tänger för fikabröd och bitsocker, två påsar med små djur och figurer, två Barbiedockor och en annan liten docka, en liten barntallrik i plast med figurer på. Tror att jag fick med mig alla mina fynd. Det var som alltid mycket folk där. Tänk vad människor vill ha så mycket saker! Sen blev det ett besök på Jysk och där köpte jag nya kuddar, både till soffan och sängen. Ursköna fiberkuddar som hade kostat 599 kr och nu 180 kr.

På väg hem stannade vi hos lilla familjen - sonen var ute och skulle klippa gräset och Nova lekte och lillan kom ut i vagnet med sin mamma sen.

I söndags var vi ute på tomten och klippte ner i planteringar och stökade på - plockade in lite saker som jag har haft på altanen under sommaren.

Igår hade jag gåjunta med kompisar - vi är fem qvinnfolk som träffas varannan vecka hos varandra för en promis och surr och lite fika och sen skrapar vi lotter och försöker vinna storkovan, går lite trögt med det, blir bara småvinster. Men till slut så händer det!

Det var riktigt fint väder både i lördags och igår, söndagen var lite mulen och kulen. Men nog är det höst alltid. Bara +5 just nu och det blåser i träa idag, så även igår. Men det är en klar och vacker himmel - så dagen bjuder nog på sol.

Nu måste jag sätta igång här ... duger inte annat!

Kaffekopp nr två är uppdrucken och jobbet väntar!

Tjingeling ...

 

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards