nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 21 september 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 21 september 2015 19:33

Ja så har återigen en dag gått i Paradiset ... har varit en riktigt trist höstdag, mulen och kulen ... men inget regn. När jag slutade jobbet kring halv tre och kom hem, så höll maken på som bäst att lägga om plattorna fram till våran entré och bro. Han hade hjälp av en snäll och hygglig granne! God grannsamverkan - verkligen! Det blev snyggt och bra.

Nu är det kväll och man har gått ner i varv - sitter här i köket vid köksbordet och skriver och tittar ut genom mitt fönster - det är kolandes mörkt ute och så även på morronen när man kliver upp. Det gick liksom fort det här att ljuset försvann. Men vi får mysa till det med lite ljus i lyktor och ljusstakar. Har tänt min lykta på bordet som jag har ute på bron - det är ett batteriljus i lyktan - så det är perfekt. Vill helst inte lämna vanliga ljus tända ute när vi går och sover. Men batteriljus kan jag verkligen rekommendera - jag vet inte hur många jag har - det är då massor och olika storlekar. För se ljus - det bara måste jag ha!

Vad gör ni en sån här kväll då - antar det är det vanliga som vi alla gör - middag och tv-tittande, hjälpa sina barn med nåt, handarbeta och läsa ... ja livet ter sig nog ganska så likt hos dom flesta av oss. Den där vanliga gråa vardagen - som jag tycker är så härlig - för hade man inte den - vad hade man då?

Nu måste jag börja med en ny bok ikväll - läste ut den jag höll på med tidigare ikväll - jag älskar böcker och läser otroligt mycket!

Jag fick en fråga av en bloggarvän, Steeperz - vad jag helst vill läsa om - det är enkelt att svara på - jag vill läsa om vad ni andra gör och tänker och tycker, vad ni är intresserade av och tycker om. Era vanliga vardagliga liv helt enkelt - det är jag intresserad av.

Så berätta på ni - jag läser och tar del av era inlägg.

 

Nej nu skall jag gå och vara trevlig med gubben min och se hockey - gokväll med er.

Av Barbro Nyckelpiga - 21 september 2015 05:30

Äntligen får man vila upp sig! nej jag skämtar - det är jobbardag och jag sitter redan på jobbet - var här redan efter femsnåret - men nu tog jag mig en liten paus - har hunnit jobba undan lite - börjar egentligen jobba först halv sju! Men sån är jag - är här alldeles för tidigt ... får inte något betalt förräns från klockan sex - så jag är inte klok ...

Nåväl - min helg skrev jag om. Den har varit full av jobb hemmavid. Började redan i fredags efter jobbet, tog ner gardiner från en del rum, duschade en del blommor (har bara några gröna konstgjorda), sen i lördags blev det höststädning för hela slanten, torkade ALLT i rummen jag städade, kröp efter golvet och skurade listerna också. Jag tvättade fönstren förstås! Jag hann med sovrummet, "gula och gröna rummet" (det kallas så för att tapeterna är den färgen i dom rummen!), lilltoan. Jag tvättade gardinerna, strök och satt upp nya. Jag möblerade om lite också i dom mindre rummen. Sen igår så fick sig tvättstugan en omgång. Gud så skönt! Lördagskväll var jag så trött så det var inte sant alltså! Somnade ovaggad. Och igår började jag rensa och stöka till i garaget, sorterade upp sånt som skall på soptippen och återvinningen, sen rensade jag ut en hel del från frysen - ni vet - sånt man haft längst ner och längst bak i lådorna och på hyllorna i frysen - synd att slänga mat - kostar ju både pengar och tid som man lagt ner på att baka och tillaga ... Men jag tror vi alla gör detta nån gång.  Men jag njuter av att hålla på och städa - hur tokigt det än låter så gör jag det. Det är avkoppling, terapi för mig. Och jag känner mig så nöjd och belåten - att jag gjort nåt!

    

I veckan fortsätter jag med lite annat hemmavid - skall försöka rensa ut lite prylar, gardiner, lampor, väskor, kläder - brukar alltid åka till Kupan med sånt jag rensar bort hemma. Bra när någon vill och kan använda det som jag har antingen vuxit ur, blivit less på eller aldrig använder. Och man ändrar faktiskt också tycke och smak under åren.

Nu måste jag sluta och säger på återseende ... hej med er.


Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards