nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Min helg - ett ordentligt träningspass!

Av Barbro Nyckelpiga - 21 september 2015 05:30

Äntligen får man vila upp sig! nej jag skämtar - det är jobbardag och jag sitter redan på jobbet - var här redan efter femsnåret - men nu tog jag mig en liten paus - har hunnit jobba undan lite - börjar egentligen jobba först halv sju! Men sån är jag - är här alldeles för tidigt ... får inte något betalt förräns från klockan sex - så jag är inte klok ...

Nåväl - min helg skrev jag om. Den har varit full av jobb hemmavid. Började redan i fredags efter jobbet, tog ner gardiner från en del rum, duschade en del blommor (har bara några gröna konstgjorda), sen i lördags blev det höststädning för hela slanten, torkade ALLT i rummen jag städade, kröp efter golvet och skurade listerna också. Jag tvättade fönstren förstås! Jag hann med sovrummet, "gula och gröna rummet" (det kallas så för att tapeterna är den färgen i dom rummen!), lilltoan. Jag tvättade gardinerna, strök och satt upp nya. Jag möblerade om lite också i dom mindre rummen. Sen igår så fick sig tvättstugan en omgång. Gud så skönt! Lördagskväll var jag så trött så det var inte sant alltså! Somnade ovaggad. Och igår började jag rensa och stöka till i garaget, sorterade upp sånt som skall på soptippen och återvinningen, sen rensade jag ut en hel del från frysen - ni vet - sånt man haft längst ner och längst bak i lådorna och på hyllorna i frysen - synd att slänga mat - kostar ju både pengar och tid som man lagt ner på att baka och tillaga ... Men jag tror vi alla gör detta nån gång.  Men jag njuter av att hålla på och städa - hur tokigt det än låter så gör jag det. Det är avkoppling, terapi för mig. Och jag känner mig så nöjd och belåten - att jag gjort nåt!

    

I veckan fortsätter jag med lite annat hemmavid - skall försöka rensa ut lite prylar, gardiner, lampor, väskor, kläder - brukar alltid åka till Kupan med sånt jag rensar bort hemma. Bra när någon vill och kan använda det som jag har antingen vuxit ur, blivit less på eller aldrig använder. Och man ändrar faktiskt också tycke och smak under åren.

Nu måste jag sluta och säger på återseende ... hej med er.


 
 
Annika

Annika

21 september 2015 09:18

Det är väl detta som kallas vardagsmotion. Oj vad du har varit duktig. Ingen kan väl på stå att du är i sista minuten på ditt jobb. Tyvärr så kommer jag alltid på pricken även om jag verkligen försöker att vara ute i tid. Idag börjar jag 12.00 så då bör jag väl kunna komma lite tidigare....kanske. Du funderade på om vi bara läser sista inlägget i bloggen och svaret är: Beror lite på tid. Ibland kikar jag lite bakåt och om det inte är för långa inlägg så läser jag.
Ha en fin Måndag. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Dubbelfarmor

22 september 2015 09:06

Du är en riktig arbetsmyra! Hos dig är det ordning och reda på allt! Rensa är något man borde göra mera. Vi rensade rejält när vi flyttade men ändå följde med sånt jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle göra med. Det är det som jag ska ta hand om nu. Vi har en second hand i vår by och där kan man lämna in en hel del och det har jag gjort. Men nu är det dags att ta ett djupt tag igen och sluta svamla om att man ska kunna använda nåt av klädplaggen som bara hänger där. Det blir inte! Städning är viktigt men jag kan inte säga att jag älskar det. Efteråt är det desto bättre!
Jag har också alltid varit i tid på jobbet men inte timmar innan. Även om jag stiger upp och är igång lite lätt så är det skönt att man numera får ta det i sin egen takt. Jag är morgonpigg men kroppen är segare. Det tar sina timmar att vara uppe i kapacitet.
Idag regndag. Synd för barnen som skulle ha friluftsdag.
Ha en fin dag även om höstvädret kryper inpå. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards