nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 23 september 2015 20:10

Jag var ju och shoppade idag och nog följde en hel del och mycket blandat med hem! Var in på Kapp-Ahl och köpte åt mig själv en blå tunika på rea och lite småplock som små tjejer gillar - blir julklappar! Sen in på Hennes och köpte presentkort och lite kläder - både till stora och lilla barnbarnet! En mascara åt mig själv blev det också. In på Presenten och köpte ett kort och även Indiska fick ett besök, där blev det en tunika och armband. Och så förstås Apoteket. Hade tänkt in på Buketten och köpa ljung - dom hade så fina och stora - men det hade börjat regna så mycket - så jag skippade och åkte till Dollarstore - där blev det några kassar med diverse. Skall in i morron och köpa ljung och plantera i mina tre kökslådor. Sen in på Konsum och handlade lite mat. Det tog några timmar det där och jag var knäckt i rygg och höfter! Vilade lite i fåtöljen - drack lite kaffe och åt en fralla ... tog det lilla lugna - men bara ett tag - sen städade jag hallen! Jag kan visst inte vara still - trots värk och ont!

 

Av Barbro Nyckelpiga - 23 september 2015 07:00

  Tänk så lätt det är att handla nu för tiden, man behöver inte fysiskt gå in i en butik! så jäkla bra, så skönt och så enkelt - men också ibland lite tråkigt, för visst är det ju kul att vandra runt på affären, känna, lukta, prova, ta på ... ja allt det där missar man ju när man klickar hem nåt från nätet!

Men jag måste ändå säga att jag själv använder mig av klickningen en hel del! Både vad gäller kläder och skor, heminredning och barnkläder, leksaker, böcker, filmer och musik.

Det är ju så enkelt och för det mesta så får man också hem varorna väldans fort. Det är otroligt faktiskt!

Men visst kan det här klickandet också skapa problem för en del - det är lätt att klicka hem - men det skall ju också betalas!

Leksaker och kläder (läs: julklappar) till mitt fyraåriga barnbarn Nova - har jag redan klickat hem ganska så mycket redan. Jag börjar i augusti att planera julklappsinköpen. Samlar dom på hög och slår in dom i god tid före julen. Det är så skönt att slippa ha kvar julklappsinköpen till strax före och i julrushen. Nu har man ju också ett till litet barnbarn Elsa, jag har ju klickat hem till henne också lite, men bara lite än så länge, hon är ju nyfödd än - så hon behöver inga leksaker ännu, men det är klart - visst skall hon också ha paket *ler*, fattas bara annat - trots sin ringa ålder än.

Brukar ni klicka hem mycket från nätet? 

Av Barbro Nyckelpiga - 23 september 2015 06:42

Vad är det som gör att många av oss verkligen "talar ut" på sin blogg, man berättar ALLT om sig själv, om sitt liv och sina problem, glädjeämnen, sorger - har vi verkligen ett sådant stort behov av att faktiskt PRATA med nån och sen kanske inte IRL har nån där i närheten, så då blir det bloggen som får veta och med det också bloggarvännerna och andra som kan läsa bloggen. Jag tror att vi människor i dom flesta fall faktiskt är väldigt öppenhjärtliga - vi känner ett stort behov av att prata och berätta om sitt liv. Bloggen blir som en terapi för bloggaren.

Själv har jag alltid ansett att man skall prata om man har något problem, det kanske lättar i och med "pratet" ... det känns bättre och lättare. Men ingen regel utan undantag förstås! Sen kanske man inte alltid skall vara så öppenhjärtlig i bloggvärlden - men det är ju återigen bloggarens beslut - hur man vill vara och hur man vill göra.

Många av oss kanske är väldigt privata av oss, vill inte delge för mycket och vill lämna sin familj utanför, inga bilder på dom och det är väl ok, medans andra fotar i alla tänkbara situationer och överallt och lägger in.

Tänk vad vi människor har mycket att berätta, vad mycket vi är med om - både bra och dåligt, glatt och sorgligt, lättsamt och jobbigt, tänk vad olika våra liv kan se ut - men ändå finns den där röda tråden mellan oss alla, våra vanliga vardagliga vardagsliv, med skola, jobb, fritid, hemmaliv, middag, barn, fest, tv-tittande, trädgård, städning och bakning och tvättning ... dom flesta av oss gör ju faktiskt sånt här varje dag och många av oss bloggar också om det.

Jag måste ändå säga att bloggen är ett sätt att "få ur sig" saker, berättandets konst är fantastiskt och det är så kul!

 

Av Barbro Nyckelpiga - 23 september 2015 06:27

Onsdagen (shoppingdagen) är här och jag tänker faktiskt flexa ut till lunch - det blir halv elva. Hela dagen ligger framför mig! Har massor med ärenden som skall uträttas på stan. Det är Rusta, Dollarstore, Kapp-Ahl, Presenten, Indiska, Hennes, Åhléns, Guld Fynd, Apoteket, ICA osv. Alltså som ni ser - en hel del - vet inte hur jag skall hinna och inte heller hur jag skall orka - för min rygg och mina höfter kommer att säga aj aj - tänk på oss och så blir jag styv och stel och får jäkligt ont och sen får jag lida för mina timmar på stan. Men så här gör jag jämt - sparar ihop och så blir det för mycket för mig! Att jag aldrig lär mig!

Det är ju lovat regn idag - men jag hoppas att det är någorlunda uppehåll när man skall springa på stan. Får väl ta på mig min turkosa regnjacka med huva.

Borde också försöka hitta nya kängor till vintern ... borde också hitta någon ny jacka ... ni ser: jag borde - det är så jädrans mycket man behöver den här årstiden ... eller kanske inte alltid behöver - utan man bara vill HA nåt nytt!

Men man får väl trösta sig med att hinns inte allt detta med, så står ju faktiskt stan kvar!

 

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards