nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Vad önskar man sig av livet

Av Barbro Nyckelpiga - 24 september 2015 11:15

En tanke - en fundering - nåt som är viktigt ... tankar om livet. Vad förväntar man sig av livet egentligen. När man är barn - då leker man och tänker inte så långt fram i tiden ... man är glad över sina vänner (tyvärr så har inte alla barn det så roligt - tryggt eller bra) - skolan börjar och man växer in i den rollen som skolbarn - man försöker göra sitt bästa utifrån sina egna förutsättningar - man börjar drömma om kille (eller tjej eller ...)  - vad man vill bli när man blir stor - yrkestankar växer fram - man längtar tills man får flytta till egen lägenhet och inreda - man drömmer om barn - eget hus - bröllop - och sen när man kommit i min ålder - då drömmer man och längtar efter barnbarn - att hinna få uppleva den lyckan - se dom små växa upp till bra människor - när man får egna barn så önskar man ju att dom lyckas här i världen, att dom får vara friska och får en bra framtid med livskamrat och jobb - och att det helt enkelt går bra för dom. Man önskar sitt eller sina barn en väg i livet - utan alltför många sidospår som är jobbiga - men livet bjuder på både det ena och det andra, både törnen och rosenblad - livet är inte en rak väg där man hela tiden kan gå utan problem, utan den där vägen i livet är både krokig och backig och stenig men också på sina ställen väldigt platt och rak och harmonisk.

Att alla nära och kära får vara friska är en önskan man har förstås - också att man har jobb och en trygg inkomst och ekonomi, men visst finns den där önskan också om att vinna pengar - att kunna dela med sig till sitt barn - att få kunna känna den där tryggheten som mycket pengar erbjuder - men ändå - pengar är inte allt här i livet! Men visst underlättar lite pengar ens tillvaro.


Men jag undrar vad vi människor egentligen önskar sig av livet - om många överhuvudtaget tänker på detta - man kanske mest "bara kör på" - utan en tanke närmare på livets gåtor.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards