nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Bloggtankar

Av Barbro Nyckelpiga - 24 september 2015 11:30

Jag önskar att bloggandet hade varit "uppfunnet" när jag själv var yngre - när jag hade barn och var ung. När livet var fullt av blöjor och välling, när sonen var liten och sen när han började med både fotboll och hockey och vi föräldrar följde med på alla matcher och cuper. Det hände så mycket då - man hade kunnat fota och lägga in i sin blogg och berätta episoder från "det livet". Det var liksom full rulle på ett sätt då - visst kan det vara full rulle även nu, men på ett helt annat och mera stillsamt sätt ändå. Man är äldre och man gör inte samma saker som då. Utelivet är inte lika viktigt nu för tiden ... jag trivs bäst hemma med maken och vänner ...

Men när man läser bloggar - så inser man att "vad en del gör mycket saker, reser och har sina hobbys" ... Jag har inte något stort behov av att det hela tiden skall hända en massa, att jag måste vara med på allt som finns att uppleva i ens närhet - även om det är skitskoj "när det händer" ...

Men om bloggandet hade varit poppis när jag var ung, så inser jag ju att jag hade skrivit och berättat på ett helt annat sätt än nu. Men så är det ju - unga har sina behov och vi lite äldre har andra. Jag är inte så intresserad av "dagens outfit" eller att lägga ut en massa bilder på smink - medans dom yngre inte är så intresserade av att läsa om det vardagliga vardagslivet! Allt har sin tid och plats. Dom olika generationerna skriver på olika sätt.

En liten bloggtanke bara ...  

 

 
 
Ingen bild

Dubbelfarmor

25 september 2015 09:30

Jag följer med i dina tankar och känner som du. Livet förändras och man får andra värderingar och tyckanden. Min blogg som jag hade var verkligen en "vardagsblogg" med små glimtar från min dag men även full av det som jag tycker om att göra - skriva dikter och olika texter. Ungdomen har klädblogg och sminkblogg och det är deras intressen. Jag tror vi balanserar upp varandra och att båda kategorierna - ung/äldre- blogg har sin roll och betydelse. Jag läser med glädje din blogg! Kram!

 
Emm

Emm

27 september 2015 14:25

Jag tycker det är otroligt härligt att bloggen idag är något för alla oavsett kön, ålder eller uttryckssätt. Ett tänkvärt inlägg! Ha en fortsatt fin kväll. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

27 september 2015 21:53

Tycker du hade en intressant läsning.
Visst är det roligt att blogga, och visst vore det kul om Det fanns bloggar förr för de som har barn.
Jag är en person son gillar mest att vara hemma. Tycker det händer en hel del saker i vardagen. Reser gör jag ytterst sällan. Det brukar bli småresor och så. Det där med att resa långt bort har jag inget behov av.
Älskar vara hemma jag.
Kroglivet har man slutat med åxo.
All tid har sitt.
Tycker bäst om att läsa vardagliga händelser och det är roligt att ta in bloggvänners tankar och gunderingsr.
Mode gillar jag. Smink åxo. Men min blogg handlar mest om det vardagliga livet.
Tar väl in nån klädbild ibland. Men det är en del av min personlighet och intresse utöver att fota då.

Natti kram till dig från mig.❤

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards