nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Kyligt inlägg från norr

Av Barbro Nyckelpiga - 7 oktober 2015 05:25

Det är tidig morron, mörkret ligger som ett svart täcke över oss och graderna är några kalla, -2 hade jag när jag tittade efter. Brr vad jag tycker det är kallt! På våren när det blir dom här graderna, då tycker man att det är varmt och man börjar nästan klä av sig vinterkläderna och vantarna! Konstigt det där.

Själv har jag letat fram min svarta yllekappa - skönt att ha nåt varmt och gosigt kring benen.

Märkte faktiskt när jag gick från parkeringen här på jobbet, att ooops det var halkigt där ... jag klev på en fläck som faktiskt kändes hal. Och jag har ju bara tunna höstkängor på mig - inga rejäla sulor där inte. Antar att det är den varma ångan från pappersbruket som gör att det blir halkigt här närmast fabriken - när ångan träffar den kalla marken så händer det nåt! Det säger klick ...

Igår bytte maken till vinterdäck på "min bil" - känns skönt att ha den säkerheten när man skall iväg tidigt på morron.

Ingen morrontidning fanns i brevlådan i morse ... vill verkligen läsa min tidning när jag klivit upp. Men tji fick jag. Gör inget kaffe hemma - så direkt när man kommit hit till jobbet, så startar man upp datorn och jag har automatisk uppstart av dom programmen jag behöver mest under dagen - sen tar man en kaffekopp och sen en till och en till ... Behöver mycket kaffe på morronen ... eller behöver och behöver - det är inte så att kaffet behövs för att jag skall vakna - utan bara för att det är så gott på morron!

 

Idag är det onsdag - mitt-i-veckan-dagen ... lillördag ... Betyder inget speciellt för mig ... bara att det är närmare helgen och det är alltid skönt och bra och välkommet. I helgen skall jag försöka plocka ihop ännu mera ute - har lite kvar att göra där innan vintern. Men det mesta är ändå klart. I söndags tvättade jag husets "framsidefönster" - hade tagit baksidans fönster tidigare. Så nu kan vintern komma ... nej förresten - inte ännu. Har gärna härlig höst ett bra tag till.

Nu mina kära bloggisar å läsers - tänker jag ta mig en kopp till och jobba ... hej på några timmar. Ha en fin dag och njut.


 
 
Ingen bild

Dubbelfarmor

7 oktober 2015 11:00

Jag har förstått att det börjar nu med halkan i norr .. Läste om alla olyckor som hänt kring Luleå och måste kolla med sonen att det gått bra. Det hade det. Han kom lyckligt fram till sitt jobb.
Här är inget sånt än men det lär väl visa sig någon gång framöver.
Inte ens så många gula löv har vi .. det som kan bli så vackert!

Ingen tidning .. då blir det lätt panik! Jag läser på nätet numera. Följer med i vår f.d hemstad.
Vinden är hård och smått kylig idag. "Bara" +16 gr i solen mot det dubbla igår! Jag sitter gärna på uteplatsen och mår gott när det är varmt. Idag hade jag kofta på när jag gick utom dörren!

Kaffe på morgonen är gott om man först ätit yoghurt t.ex Förr drack vi bara te på morgonen. Men vi har ändrat vanor ..
Ha en fin dag i det du gör! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards