nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Idag kan man säga Äntligen!

Av Barbro Nyckelpiga - 9 oktober 2015 05:33

Jippi så skönt det känns - det är ju fredag idag! Äntligen ... som vi alla har längtat eller hur.

Morronen är kolandes svart - som vanligt den här tiden, graderna är några plus. Igår var en riktigt grå dag men mild. I förrgår kom plogpinnar upp efter vägarna ... då märks det att snart så ... kommer snön - nåja - det kan ju dröja ännu ett bra tag och det får den verkligen göra för mig. Skulle vilja ha vinter högst en månad per år - det räcker för mig. Visst kan vintern vara härlig, vacker och fin - men den är för lång och kylan är inget som jag gillar. Inte alls skönt för mina leder med kyligt väder.

Idag - läs: ikväll, skall man bara må skönt hemma - borde dock åka förbi några affärer och inhandla lite blandat. Lite fågelmat som tog slut i veckan - man vill ju ge småfåglarna mat den här tiden. Jag matar dom både hemma och på jobbet. Det är så roligt när dom besöker oss tycker jag.

Jag och en tjej här på jobbet hade beställt lite värmeljus - batteridrivna - från Smarta Saker ... och paketet kom i veckan - det var 2-pack och dom kostade bara 36 kr/förpackning. Jag köpte 5 förpackning - alltså 10 ljus ... och så bra dom var! Till och med batteri i dom - så då var det ju jättebilligt. Dom har timer och lyser i 6 timmar och är släckta i 18 timmar. Jättebra med timer - så inte batterierna slösas i onödan under dygnets ljusa timmar. Skall beställa flera.

Och så har man fått lite paket också - det är julklappar till dom små. Jag börjar ju redan i slutet av augusti att inhandla och planera vad som skall köpas. Det är så skönt att ha gjort bort det mesta i god tid före julen.  

Jag var och handlade lite mat igår direkt efter jobbet - så det behöver jag inte tänka på idag. Det är planerat vad vi skall äta i helgen - skönt. Igår blev det "bara" korvsås till middag med mos. Och den hade jag gjort sen tidigare. Det är stekt korv i tärningar och brunsås - gott - enkelt. Idag blir det sprödbakad torsk till middag - mums.

Nej nu måste jag sluta ... kaffekoppen och jobbet väntar ju. Ha en fin dag alla "där ute". Kram kram

 


 
 
Annika

Annika

9 oktober 2015 18:49

Hej. Håller med dig om att det räcker med en månad med vinter. Visst är det skönt med Fredag...hela helgen framför sig. Har oxå tänkt börja mata mina vänner fåglarna. Ha nu en skön helg.

http://badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

10 oktober 2015 11:47

Smart att börja i tid med julklapparna. Oftast blir det dagen eller dagarna innan för mig.

Lördag nu. Härligt med helg
En kram till dig

http://tantglad.bloggo.nu

 
Emm

Emm

10 oktober 2015 22:43

Hej! Hoppas du haft en fin helg hittills :) kramar

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards