nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 16 oktober 2015 05:41

Idag är en "sån där dag" - en dag med ont ont och aj aj. Höften min - den högra - är inte snäll alls. Vaknade 03.50 cirkus av att det var såååå himla ont. Jag visste inte hur jag skulle ligga - försökte vända mig och snurrade runt i sängen och sökte en skön liggställning - till slut så fann jag den - ett tag, sen var det bara att stiga upp. Ta tjuren vid hornen och börja dagen. Jag är redan helt slut ... har haft mera värk än vanligt sista dagarna - igår blåste det lite mer än vanligt - vet inte om det var blåsten som gjorde att jag har haft värken i kroppen. Brukar känna av blåst och på vintern snön - flera dagar i förväg. Jag styvnar i mina leder och värken sätter igång - så där bara pang bom kan den börja. Har ju alltid ont - men det är skillnad på att ha ont och ont.

Ja ja - nog klagat nu - det blir ju inte bättre av det!


Idag är det ju fredag och bara det känns som en vinst - jag älskar verkligen fredagarna. 

  


Har heller inget speciellt som jag planerat för helgen - bara va helt enkelt och det räcker gott och väl för mig, även om jag i mig själv är en sån där person som vill göra nåt - alltid ha projekt på gång, men ibland behövs lite stillhet också så man hinner landa med både kroppen och själen! Gud så kloka ord jag skrev just nu!

  

Det är skönt ute - relativt varmt för årstiden, hade hela +5 i morse och igår kväll blev det faktiskt varmare än under dagen, hela +9 grader när klockan var kring 21.30 Det är bara att tacka och ta emot! Tids nog kommer kylan och - usch - snön. Vi har inget annat att vänta - vi här i norr.




Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards