nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Vintervitt och vackert ute

Av Barbro Nyckelpiga - 23 november 2015 10:58

Hej där och återigen har en vecka gått och jag har inte ens varit in i min blogg, än mindre läst andra eller kommenterat. Återigen ... när skall jag ändra mig och förbättra mig? Det vete gudarna.

Men nu till "livet" - snön kom ju till oss förra veckan och nog blev det ljust och fint. Några vita centimeter med snö och idag har jag hela -10 grader. En blek vintersol lyser över oss på en babyblå himmel - så vackert och fint.

Igår var jag och maken på julmarknaden i Öjebyn - det blev lite julkappsinköp där. Mycket fina hantverk - folk är nu duktiga på att göra fina saker med sina händer. Mycket folk och skön temperatur - endast -1 grad. Julmarknaden går av stapeln vid kyrkan och kyrkstugorna - väldigt mystigt är det. Och lite julstämning blev det ju också i och med att snön kom.

Sen har vi skött en liten Nova - från i fredags till lördag. Och som vanligt roligt och mysigt och inget jobbigt eller besvär med henne. Hon är bara så rolig att ha omkring sig!

Och som vanligt har det blivit en hel del matlagning och så lite bak. Känner mig så inspirerad till att baka - mycket och jag hoppas bakilet håller i sig nu länge och väl. Det som är synd - det är att frysen är överfull!!! Borde bli -30 grader så man kan sätta ut fikat i frysbag på altanen.

Igår gjorde jag en pizza med rökt lax på - blev supergott och fräscht. I lördags korvsås, köttfärssås och en currykycklinggryta och fläskpannkaka.

Lite mera julklappar har blivit inköpta - nu är det snart dags att börja slå in klapparna - då blir det klappat och klart *ler*.

Har lunch just nu när jag skriver ... så jag kan med gott samvete göra det *menar jag* ... *ler*.

Har faktiskt ätit en bit laxpizza och babyspenat till - supergott.

Började se över mina adventsstakar och stjärnor igår - kolla vad som lyser och inte lyser - alltid är det några som är mörka. Hängde upp en stjärna i ett av dom mindre rummen, i garaget två stakar - blev mysigt - annars brukar jag inte börja förräns torsdag före första advent - så jag får väl hålla i mig lite. Blev bara inspirerad av grannen som satt fram allt i fredags.

Har också börjat rensa i mina julkartonger - har "hur många" som helst med julflyttkartonger och inte behöver man så mycket - det är ju inte som när sonen var liten - då hade jag så många tomtar framme. Så nu har jag tänkt att lilla familjen skall få se vad dom vill ha och resten skall jag ge bort till Kupan eller sätta ut på säljsajt.

Det var lite om allt!

Hej svejs med er.    


 
 
TantGlad

TantGlad

25 november 2015 22:21

Skönt att ta det lugnt med bloggen ibland. Lite vila sådär.

Så fint du har det. Fin bild. Roligt att se och få lite inspiration. Fint med lyktorna.

Ja nu är det första Advent, och snart står "Tomten" på farstukvisten.
Klappar ska köpas. Det ska bakas å fejas. Men mysigt är det åxo.

Ha det gott och kram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards