nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 30 november 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 30 november 2015 05:47

Som vanligt har det då gått en vecka sen sist - det börjar bli mer vanligt det här att jag inte skriver och inte läser vad ni skrivit - fy skäms på mig ... men jag vet inte vad det är - tiden ni vet - det är annat - livet - som kommer emellan!

Vad har då hänt sen sist. Ja det vanliga - jobb, sova, se på tv, laga mat, träffa lilla familjen, tvätta ... adventspyntning och så håller vi på med badrumsrenovering - mitt i allt! Men det är ju så superroligt att få helt nytt och fräscht badrum! Som jag har längtat! Vi har ju bott i huset sen -87 ... så det är dags. Och när vi byggde så valde vi rosa matta och väggar och jag som aldrig gillat rosa! Är så superless att se detta rosa. Nu blir det vitt på väggarna och svartgrå skiffer på golvet - helblank vit inredning med kromade handtag, duschväggar som är klara med frostat parti mitt på. Idag kommer mattläggaren, snickaren var förra veckan och tog bort den tidigare inredningen och satt nytt på väggarna, sen var rörmockaren och stängde av vattnet till badrummet och flyttade toastolen (bara några år gammal) från badrummet till lilla toan. Nytt golvbrunn blev det ju också förstås. Så nu blir det till att köpa nya krokar till handdukarna, tandborstställ, toaborste, hållare för toarullen och extra rullar, papperskorg - ja lite sånt där ni vet. Men det är ju bara ett angenämt problem!

Ute är det regnruskväder, det blåser hårt - stormade igår kväll, graderna ligger på 3 plus. Har precis öppnat fönstret här på jobbet. Nu måste jag fortsätta med jobbet!

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards