nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Länge sen sist jag skrev

Av Barbro Nyckelpiga - 2 februari 2016 10:36

 

Oj oj - tiden - den har gått - igen. Utan att jag hunnit vara med! Advent, jul och nyår har kommit och gått. Nu har mörkret börjat så smått ge vika för ljuset. Dagen har blivit nästan tre timmar längre - underbart säger jag. För jag gillar ljuset bäst - kan det vara åldern som gör att man tycker om ljuset.

Vardagen har varit precis som vanligt och det är jag oerhört tacksam för. Vill inget hellre. Den där gråa trista vardagen - den är bäst - för då om den är som vanligt - då flyter det på som alltid.

Vi har faktiskt gjort om i vårat badrum - det blev klart fredagen före julveckan - då elektrikern kom på morron och kopplade in belysningen. Är så supernöjd så ni anar inte. Vitt och ljust - med grå matta som ser ut som skifferplattor. Högblank, vit inredning och med kromade handtag. Accentfärgen - just nu - är turkos. Gardin i turkos färg, handdukar och badlakan, ljuslyktor, mattor i turkost, vita korgar, kromade detaljer och glasburkar. Dyrt - men det är once in a lifetime - som man gör detta. Och det var våran julklapp tillsammans. Mycket nöjd och belåten.

På lördag skall vi på dop, vårat minsta lilla barnbarn skall döpas, hon föddes ju den 29 augusti ifjol. Och hon växer och frodas och är så ljuvlig så det är inte sant. Det är en fröjd det här med att följa sina barnbarn på deras livsstig och se utvecklingen dom gör.

I fredags var jag till tandläkaren, inga hål, bara två gamla fyllningar som har släppt - så dom skall fixas till. Det är så där att bli gammal *ler*.

Det har ju varit SM-veckan här i Piteå och vilken succé det blev. Med publik och bra arrangemang - med många och blandade sporter. Vädret var också på sitt bästa humör - veckan före hade vi ju -30 grader och nu några minus och i helgen på nollan. Vi var inte live och kollade på nåt, utan vi satt bänkade framför tv:n och det gick bra det med. Däremot var vi ju in på stan och där var det både knallar, renar, lassokastning, kåtor och öppna eldar för att grilla korv, isskulpturer, storbildsskärm, mattält, musik och en massa annat. En folkfest alltså. Mycket trevligt.

Har lunch just nu när jag skriver. Har ätit en portion med pottisar och skinka och paprika. Ett glas med vatten till. Nu skall jag bara sätta mig och slappa ett tag innan jobbet tar vid igen!

Hoppas vi ses och hörs snart igen. Kram kram.

PS. Vädret är grått och minus 11.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards