nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 9 februari 2016

Gomorron bloggen

Av Barbro Nyckelpiga - 9 februari 2016 05:40

 

Så sitter man då här - vid tangentbordet och knapprar - i arla morronstund. Jag har varit vaken sen före fyra - helt omöjligt att somna om. Men sån är jag - vaken före tuppen som regel. Är äckligt morronpigg - men många gånger vaknar jag ju också så här tidigt bara för att jag har så ont i min rygg och mina höfter - jag kan inte ligga helt enkelt - måste upp.

Vaknade upp till ett uschligt väder, nollväder, snöblask, halt och jävligt - ursäkta språket! Men jag avskyr verkligen halkan på vintern. Är livrädd för att halka och slå mig eller bryta nåt ben eller arm/handled. Har nog med problem med min värkande kropp.

En ny arbetsdag har tagit sin början - är ju alltid i mycket god tid på mitt jobb. Börjar ju jobba halv sju, men är här före halv sex - har ändå blivit lite senare - brukar stämpla in strax efter 5. Min flextid börjar räknas först från klockan 6 - så här sitter man och jobbar gratis - men man får ju skylla sig själv helt enkelt!

Brukar ni kolla på Farmen? Jag och maken är helt sålda på denna såpa, brukar faktiskt inte bry mig om såpor - men den här har vi faktiskt valt att se. Man funderar ju också över hur mycket som är "fejkat" - antar att det är en hel del, tänk att vi tittare gillar att se när det blir bråk och diskussioner!

Nu börjar mina arbetskamrater droppa in här, vi är av den gamla stammen många av oss, är alltså tidigt på jobbet!

Nu en påtår till. Ha en fin dag alla som hälsar på mig i min blogg.


 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

9 februari 2016 09:00

Jag är också "äckligt morgonpigg" och stiger upp så mycket tidigare än jag alls behöver numera. Men jag trivs med att vara ensam en stund på morgonen och bara göra det jag vill eller ingenting. Dessutom behöver kroppen tid för att komma igång. Jag är som du - har det som stör p.g.a värk.

Farmen ser vi med och det är väl konstigt att man "gillar" när det händer nåt så inte allt är så lugnt. Det kan det ju inte vara med så många olika personligheter och viljor. Nu blir det spännande att se vem från Sörgården som kommer till Farmen som storbonde. Ingen av dom lär bli " älskad" ... tror jag.

Ha en bra dag! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Veronika

Veronika

11 februari 2016 05:52

God morgon,
här sitter en annan morgonpigg uggla och trycker på tangenterna.
Det är så skönt med tidiga morgnar då har man lite egen tid innan man ska väcka söner och mysa en stund med de innan de åker till skolan.
Snorhalt är förnamnet. Det är inte kul att vara på vägarna nu. Även om man själv kör försiktigt så finns det hela tiden "bråttombullar" som susar förbi.

Farmen? Nja jag har hört om den dokusåpan och reklamsnuttar har swischat förbi när man inväntat ett annat program men hela avsnitt - nej det har jag inte och från vad jag sett så är inget missat. Däremot ser jag och sönerna Mästerkocken på onsdagar. DET är spännande och roligt.

Hoppas värken ger med sig, det är hutlöst tröttande Rygg och höfter är ju bärande delar av oss och när de inte hänger med så är det tufft.

Ha det gott
Kram

http://ordochingavisor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards