nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Snön faller

Av Barbro Nyckelpiga - 11 februari 2016 05:37

 

Vaknat upp till en snöig morron. Nollväder. Stora lapphandskar som faller och lägger sig som ett mjukt och kramigt täcke överallt. Det är vackert kan jag lova. Vackert på träd och buskar - men det är tung och blöt snö. Och i morron skulle det visst komma mycket snö!

Har haft tre nätter då jag sovit uselt, vaknat 1000 gånger ... minst. Sovit oroligt och det är inget kul när sömnen blir störd. På eftermiddagen kommer den där förlamande tröttheten smygandes ...

I morron har jag tagit en semesterdag - skall bli skönt att "bara vara" och det hemmavid. Tänker inte gå utanför dörren, bara hålla på med lite städjobb och tvätt och "plock" och matlagning.

Igår hade vi "tjejkompisgänget" gåjunta hos mig. Vi är fem stycken som träffas hos varandra, promenerar och sen sitter och äter nåt gott och surrar och skrapar lotter. Men igår var vi en mindre styrka - en låg i magsjuka och en annan var borta på utbildning. Men vi höll uppe lådan - både matlådan (munnen) och surrlådan. *fnissar*

Från det ena till det andra - vad tror ni om USA-valet? Följer ni med eller bryr ni er inte? Jag tror det är viktigt även för övriga världen vem som blir president i detta stora och mäktiga landet. Det kommer att beröra oss alla på det ena eller det andra sättet. Och den där Trump - han är en stor clown och jag  hoppas och tror att han inte blir nästa president. Det känns som om Obama har varit en bra sådan, både för USA och för omvärlden. Men tänk vad pengar denna cirkus kostar - inte klokt och vilket mediauppbåd och vilket ståhej. Alla dessa pengar skulle kunna användas bättre tycker jag. Och det verkar också att har man pengar, då kan man både uppträda och bete sig hur som helst och även säga vad som helst, göra lek av olika folkgrupper och även av kvinnor ... jag menar alltså Trumpen. Det är han som beter sig osympatiskt tycker jag.

Nej nu kan jag inte sitta här och svamla mera. Kaffe och jobbet väntar. Ha en fingemangens dag alla.

 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

11 februari 2016 09:20

Tung blöt snö fick vi igår och idag är det bara slask. Plusgrader. Vi vill inte ha mera av den vita varan tack! Ni hörs ska få påfyllning. Så skönt med en ledig dag för dig men som den flitiga myra du är, så lär du ha händerna fulla. Men då är det ju du själv som bestämmer takten!

Ha en fin dag och fortsättning på veckan! Här har magsjukan visst satt sig på lillans dagis och hon är själv sjuk idag. Nej tack ... vi vill inte ha den! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards