nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Dagens första

Av Barbro Nyckelpiga - 16 februari 2016 05:28

Hej gomorron på er. Sovit gott? Jag har sovit uselt. Höll aldrig på att somna och det är bara så jädrans irriterande! Men till slut så landade ändå några sömnkorn från John Blunds påse i mina ögon och då blev det sovdags även för mig. Tack å lov ...

 

Sitter här och surplar i mig lite kaffe - gott och viktigt så här på morronkvisten. Ute är det minus 9 grader och ännu mörkt. Fast jag märkte igår att det blir fortare ljust även på morron. Såg i tidningen att dagen blivit dryga 5 timmar längre sen vintersolståndet - det går åt rätt håll - det är så ljuvligt med ljuset och med solen. Tycker ni inte det?

Hade semester i fredags - fast jag hade sån jäkla värk i hela kroppen - så det var mindre roligt på en semesterdag. Förstår att värken var jävligare än vanligt när man såg vädret som blev i helgen - snöstorm! Är man väderkärring så är man!

Har ändå hållit på med lite städning hemma - jag kan inte låta bli och värken blir inte mindre även om jag bara sitter still - jag måste röra på mig - sätta mig ner ibland och vila - ta igen mig och sen fortsätta.

I söndags kom lilla familjen på besök - underbart när dom kommer - jag och maken uppskattar besöken. Nova hade varit på dans - det gillar hon. Och lillskruttan, fem månader, Elsa - hon är för ljuvlig. Det är en gåva att ha dom så nära.

Nu skall jag fortsätta här med mitt - först en kaffetår till. Gomorron på er - ha en fin dag och njut.

 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

17 februari 2016 10:50

Denna värk .. den är ett gissel! Jag har börjat gå ut och gå igen efter en lat vintervila. Det är så skönt för solen har lyst hela veckan och det är så skönt att många rent sitter ute på altanen och solar! Det blir rejält varmt mot solväggen!

Ha en bra dag! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards