nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Om jag var rik och ung

Av Barbro Nyckelpiga - 19 februari 2016 08:24

Om jag var rik och ung – vad skulle jag göra då?

 


Jo om jag var rik så skulle jag kunna vara mycket mera generös mot andra människor än vad jag kan nu – jag försöker vara det – men det är ju begränsat vad man kan ge till andra. Men jag ger mycket av MIG SJÄLV – och det är inte så dåligt det heller. Att kunna dela med sig av sig själv till nära och kära, men det skulle vara roligt att kunna skänka mycket mera pengar till behjärtansvärda insatser runt om i världen – det finns så många många och åter många behövande runt om oss. Detta elände som aldrig tar slut, att människor skall svälta, behöva vara utan vatten och medicin och tak över huvudet! Det är skrämmande när man tänker efter hur mycket pengar som dagligen pumpas in i krigsindustrin!!


Om jag vore ung – riktigt ung – kring 20 år – då skulle jag ge mig ut i världen och jobba flera år. Jag skulle vilja hjälpa till nånstans bland människor som lider och behöver mänsklig hjälp. Att kunna känna att man gör någonting för mänskligheten, verkligen GÖR någonting bra och att man ändå försöker hjälpa till. Då är man på plats och ser verkligen att människor blir hjälpta – ibland när man skänker pengar till någon organisation – så har man ändå i bakhuvudet – måntro om pengarna kommer till dom behövande?


Om jag vore ung så skulle jag lära mig flera språk – är superintresserad av språk och har alltid varit det – ändå lärt mig  flera under årens lopp. Men om man bor i utlandet så lär man sig ju betydligt bättre att prata språket än vad man gör i en skolbänk. Tänk bara att få vara utbytesstudent i nåt annat land eller jobba som aupair – (hur f-n stavas det ordet???).


Jag skulle resa mera, se mig om i världen. Det finns så många intressanta länder som jag skulle vilja se, tänk bara på Egypten, gå där kring pyramiderna och känna historiens vindslag, tänka på att faraonerna under årtusenden gått där, det är en sån fashinerande epok den här tiden när pyramiderna byggdes och farao regerade! Jag skulle också vilja se mycket av Indien, Mexico, Brasilien, Australien, Thailand, Japan, Kina, Nepal, Bali – ja hela världen är ju intressant!!! Men ack så stor …


Om jag vore ung skulle jag studera till nåt riktigt intressant – jag undrar till vad?


Men jag är ju varken ung eller rik – i ordets  rätta bemärkelse! Jag är ung i sinnet mitt – och det är ju tur det! Jag är rik på livserfarenheter och minnen, jag är rik därför att jag har barn och en man som jag älskar. Jag är rik för att jag har ett hus och hem där lycka och harmoni råder, jag är rik för att jag har ett jobb som jag trivs med och jättefina arbetskamrater. Jag är rik för att jag får vara frisk och orkar stiga upp varje morgon ur min säng! Jag är rik för att mina ögon kan se hur vacker våran natur är och jag är rik för att jag kan höra fågelkvitter – detta underbara som man bara njuter av att lyssna på. Jag är rik för att jag bor i ett fredligt land – där inget krig härjar. Jag är rik för att jag har mina vänner som jag trivs med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards