nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Lite tankar

Av Barbro Nyckelpiga - 19 februari 2016 09:17

  Är man ute som ”modern” människa om man inte springer på gymet varje dag, om man inte färgar håret och bleker tänderna, om man inte gör en fettsugning av mage och låren! Eller opererar in lite silikon i brösten och sprutar in Botox i pannan för att inte livsrynkorna skall synas.


Det verkar ju som om människor i detta samhälle är så fixerade på utseendet sitt så dom inte hinner med att leva. Visst är det väl ok att vilja se bra ut – men det är inte allt ändå som är viktigt – ja det tycker jag i alla fall.


Det är ju så populärt med dessa Make Over-programmen, gör-om-mitt-utseende! Visst – jag kan förstå att en del människor är helt missnöjda med sitt utseende och vill förbättra det för att kunna må bra – det accepterar jag förstås.


Men då unga tjejer i 20-års åldern börjar operera sina bröst – nog har det väl ändå gått för långt då, eller är jag helt ute och cyklar.

Vad tycker Du?

 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

21 februari 2016 09:21

Detta ytliga ... jag har aldrig förstått mig på att vilja förvandla och gömma de skavanker som man är född med. Spruta in botox här och där, fettsuga och göra om näsan och så fylla sina läppar till anknäbbar ... så känner jag. Värst är när unga flickor "måste" skaffa sig silikonbröst och stora läppar. De var så söta innan men ... För en del blir det som en "sjuka" att hela tiden ändra på något och lägga ner tusentals kronor på nåt som sen i slutändan kanske blev till ren katastrof. Jag är för det naturliga och för det unika i var och en av oss!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards