nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Det bara snöar och snöar

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:11

Vad less jag blir - på vad då frågar ni er kanske, jo på denna snön som bara fortsätter att komma! Det tar aldrig slut, nu har det snöat - jag tror att det är tre helger i rad och inte lite heller har det kommit, dessutom så har det blåst massor. Och även idag snöar det. Usch - det räcker nu. Både skidåkare och även skoterkörare har väl fått så dom är nöjda och jag är då supernöjd med den snön som vi har fått.

Men vädret är ju nåt som vi människor inte (ännu) kan rå på och det är kanske tur det. För vi är många viljor som vill ha olika sorts väder på vår planet. Men det är liksom så konstigt fördelat, på vissa platser där har det varit torka i flera år och på andra platser - där vräker regnet ner med översvämning som följd!

Ja det är aldrig bra.

(Den här bilden jag har i mitt inlägg - är från några år tillbaka - men det är taget utanför mitt hus.)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards