nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg under mars 2016

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45

Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"

Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.
Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människor
Sen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och arg
Sen blir man TOKER - Står inte ut med någonting
Sen blir man PROSIT - Immunförsvaret har sänkts
Sen blir man KLOKER - Börjar omvärdera livet, man ser livets mening igen
Och slutligen blir man GLADER - man blir stark, man vågar säga nej och man känner glädje igen !!!

 

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid.

Vintern pågår, trots att det varit plusgrader och takdropp, just nu snöar det - men graderna är bara 1+. Det är så slaskigt och trist ute, mycket snö kvar förstås ännu. Men nästa vecka lovas nästan 10+ --- underbart säger jag. Inte mig emot att snön försvinner.

Har en jäkla värk i kroppen idag, började igår att kännas "att nu är värken på gång" - det värker så infernaliskt nu och jag har nästan lust att bara åka hem och lägga mig under täcket och sova. Men jag får väl "härda ut" ett tag.

Tog mig just en liten micropaus - det behövs ibland ... även på jobbet *fnissar*.

Tänk att det snart är påsk också, inte för att jag pyntar nåt speciellt till denna högtid, men det känns ändå "som att det går åt rätt håll" ... ljuset har kommit åter, plusgraderna börjar att dyka upp lite oftare nu och takdroppet kan höras. Jag hoppas på sol under påskhelgen så vi får sitta ute på altanen, grilla och dricka kaffe i solen. Är det fint väder, så vill man ju vara ute så mycket man bara kan.

Brukar också alltid under påskhelgen, när man är ledig från torsdag till måndag, börja med "vårstädningen", ni vet - lite ordentlig städning, fönstertvätt, gardinbyte, blomduschning ... men jag är ju uppe före tuppen, så jag hinner ta nåt rum innan det blir dags att gå ut och sitta.

Oj vad det flingar nu när jag tittar ut genom mitt fönster. Stora lapphandskar av det där vita som jag tycker räcker!

Nej nu måste jag fortsätta med mitt här och önskar er alla en fin dag och på återseende.

  Hej då vinkar "kärringen"



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Skapa flashcards