nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 4 september 2015

Äntligen fredag!

Av Barbro Nyckelpiga - 4 september 2015 05:32

 

Hej kära bloggisar å läsers - här har ni mig.

Nu har det återigen gått några dagar sen sist jag plitade ner några rader här. Tänk vad tiden går och jag med den!

Vad har då hänt sen i tisdags ... tja - det vanliga - jobb och hemmaliv och så förstås mysstunder med mina små älsklingar - barnbarnen ... love you. I torsdags var vi förbi med lite färdig mat till lilla familjen ... det var fläskpannkaka - (för er i södra landsändan ugnspannkaka), chili con carne, kycklingfilégryta, korvsås, det var även salamiskivor och kotletter som jag också tog med. Och förstås - dom blev glada och tacksamma!

En liten present till storasyster och så också till lillasystern - en mysig och varm fleeceoverall för sköna promenader med vagnet, nu innan vintern slår till - då behövs ännu varmare kläder.

Maken har pysslat med att klippa ner buskar och en del blomkrukor har tömts och skurats upp - det åker in lite fler utegrejer i helgen - skönt att få diska upp dom innan det är alldeles för kallt. Sen tar vi nog in baden baden-stolarna och parasollet från framsidan. Vi har ändå en liten grupp där som vi kan sitta i om vi vill och så förstås på altanen. Dom blir kvar ännu ett tag.

Skall iväg efter jobbet och köpa ljung och plantera i en del krukor ... vissa av sommarblommorna har sett sina bästa dagar - så dom ryker idag.

Har tänkt tvätta fönster (utsidan) i helgen, sen också klippa ner i en del planteringar. Lite trist förstås - men det är också ett utejobb som måste göras - fast nog är det roligare på våren att hålla på ute i trädgården - det är då ett som är säkert!

Kanske ett besök i morron på Second Hand i Öjebyn - vi får se. Alltid kul att gå på sådana ställen tycker jag - inte för att jag behöver nåt mera hemma, men jag brukar kika speciellt på leksaker. Alltid hittar man nåt och även något annat!

Sen blir det förstås "det vanliga" hemmajobbet en helg, matlagningen, städning och tvätt. Byta rent i sängarna ... ja alltid finns nåt att göra. Tv-tittande och läsning är också nåt jag skall syssla med. Och pussa på dom små ...

Det är lite småkyligt ute, bara +5 grader - igår hade jag bara +3 när jag klev upp, men fantastiskt vackra dagar är det - inga moln och strålande sol, fast nog går den lågt på himlavalvet nu.

Avslutar nu ... för nu måste jag göra nytta. See ya ... Ha en fin dag alla goa "där ute".

 
 
Annika

Annika

4 september 2015 08:53

Jag har min jobbar helg nu. Som alltid så blir jag så sugen på att göra en massa då. Som att putsa fönster och fixa med Ljung osv. Nu då jag läser i din blogg så blev jag ännu mer sugen....men så på Måndag har det liksom runnit av mig....i allafall detta med att pusta fönster. Njut nu av helgen och hoppas att du hittar nåt skoj i Öjeby-
Kramne

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Skrivmoster

5 september 2015 22:00

Så härligt att få pussa på en nyfödd baby! Det är en doft man aldrig glömmer. Storasyster vill nog ha farmors uppmärksamhet för hon kan ju prata och säga vad hon vill. Det är ljuvligt med dessa små!! Jag längtar ständigt efter mina och går det "för många" dagar så får dom komma hit! Nu har dom ju sina aktiviteter på dagarna med sexårsklass, fritids och förskola. Det går runt ..

Än har vi så pass fina blommor så det är inte aktuellt med ljung fast jag såg att den finns att köpa. Det är trevligt att ha nåt ute efter sommaren också. Här snöar det ju inte över direkt - i alla fall inte nån längre period. Men vi har inte sett vad det blir för vinter i år ... ! I fjol var det sammanhängande som längst i två veckor. Så pass att barnen hann åka skidor och skridskor. Jag saknar absolut inte vintern. Den var för lång och jobbig i norr. Sån är jag!

Hoppas helgen är bra och att du inte jobbar hela tiden med att feja och greja! Här har vi haft regn idag hela lördan med korta avbrott.
Ha det bra och må gott! Kram från mig i söder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards