nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 18 september 2015 08:33

Jag bara tänkte hör med er hur ni gör:


När ni hälsar på hos en bloggvän, läser ni alla inlägg som bloggaren har skrivit sen sist ni var in och läste - eller läser ni bara det som är högst upp? Själv läser jag ALLA (naturligtvis inte om jag nu inte varit in i bloggen på flera månader ... då blir det ju ohållbart - men det fanns en tid när jag försökte även detta - men insåg ganska snart och direkt - att det går inte - man  hinner inte med detta).

Bara en liten fundering så här på morronkvisten!  

Av Barbro Nyckelpiga - 18 september 2015 07:45

Ja här sitter jag med min kaffekopp i högsta hugg, tänkte att jag tar väl en micropaus med kaffe och blogg! Ser att jag inte skrivit här sen onsdag - tiden går fort och jag ligger efter med kommenteringen också hos er bloggare. Men det skall jag råda bot mot!

Jag har ett riktigt uschligt väder, regnruskblåsthöstväder - började igår eftermiddag och då regnade det riktigt ordentligt och blåste - men det skulle visst börja regna mera sen idag. Och fortsätta tills i morron - och vi som skulle lägga om plattorna ute! Men det är faktiskt +15 grader - så det är ju inte illa.

Igår var vi och hälsade på lilla familjen, man längtar ju bara så jädrans mycket efter dom små. Alltid lika fantastiskt och underbart att få träffa dom. Vilken gåva i livet! Jag är så tacksam och lycklig över flickorna våra.

Annars går det ju nu med stormsteg mot helgen - det känns skönt - inte mig emot. Skall väl försöka göra nån nytta inomhus i helgen - har också tänkt baka pizzabullar - enkelt och bra att hitta i frysen.

Löven dom singlar ner från träden och det ligger massvis med gula löv på marken - det är onekligen höst nu ... tråkigt på sitt sätt måste jag säga - sommaren går alltid för fort - den borde vara flera månader längre enligt mig! Vad tycker ni andra då?

Och igår började SHL - ja ni vet hockeyn ... är ju en riktig sportfåne och då speciellt hockey - både maken och jag och även sonen. Vinterhalvåret ser man knappt på nåt annat än hockey på tv - det skulle vara nyheterna då. Så visst missar man en del andra program som man också hade velat kolla på, men det finns ju alltid play att kolla in, men det blir liksom inte - man har ju för få timmar på dygnet! Så är det ...

 




Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards