nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Länge sen sist

Av Barbro Nyckelpiga - 12 augusti 2015 09:47

Hej mina vänner i cyberrymden. Ett bra tag har gått sen jag var in här sist. Det där med att blogga - det blev liksom inte roligt nåt längre. Jag var bara sååååå besviken på mitt förra bloggställe Bloggspace - när dom bara helt sonika stängde ner bloggstället - utan att meddela oss bloggare - så vi kunde spara undan vår blogg. Jag hade bloggat där sen 2006 och jag var nog bland dom allra första som faktiskt började blogga där! Hade så mycket sparat av tankar, funderingar, kommentarer, bilder och foton - fasiken så besviken jag är att min blogg bara försvann så där! Shit och STOR besvikelse! Dessutom så tappade man den dagliga kontakten med sina bloggvänner som man faktiskt "lärt känna".


Men jag skall försöka blogga här istället då ... har sagt det förr - har hållit i ett tag och sen bara lagt av! Men nu känns det som om blogglusten kommit tillbaka - får väl se om det håller i sig! Hoppas ...


Har börjat jobba efter min semester i måndags - den 10 augusti - varit ledig i dryga månaden och det har verkligen känts superbra - även om vädret kunnat vara ännu lite bättre. Men att få en sån sommar som ifjol - det kan man ju bara drömma om! Har ändå mått skönt - bara att "vara" - inga måsten - inga tider att passa, göra det man vill och läsa, slappa, vara uppe "hur länge som helst" om nätterna. Det är vardagslyx tycker jag. Vi har bara gjort korta dagsetapper och det har jag varit nöjd med!


Idag är vädret härligt - +17 grader just nu och solen flödar. Det är så vackert ute. Men det är höst nu ... om än "lite i början" bara - men mörkret lägger sig på kvällarna och det är fuktigt ute och det luktar höst. Mysigt på sitt sätt att få tända ljus inomhus och myslampor i fönstren - men jag älskar den ljusa årstiden ... Så är det. Men nog gick högsommaren fort i år ... tycker ni inte det?


I måndags efter jobbet - så åkte vi ner till Västra Kajen i stan - det är en båthamn och även en liten mysig camping i stort sett mitt i stan. Där satte vi oss på uteserveringen på bryggan och åt var sin gomacka, maken en stor räkmacka och jag (som är skaldjursallergiker) tog en lika stor laxmacka. Det blev våran lättmiddag. Gott var det och även dyrt "fniss". Men vaddå - man måste njuta ibland av livets goda. Eller hur ... ?


På fredag skall vi till vänner och äta kräftor - ja inte jag då - får ta sallad, bröd, ost och paj. Det blir nog gott det med.


Och närsomhelst nu - så skall jag blir farmor för andra gången - spännande och jag längtar såååå.


Slutar nu och hoppas att "någon" tittar in till mig och skriver en kommentar och fortsätter besöka mig - hej svejs och på återseende.


 
 
lena-i-lyckebo

lena-i-lyckebo

13 augusti 2015 19:35

Likadant kände jag efter bloggspaces nedläggning. Luften gick ur mig och jag var väldigt frustrerad och lessen . Blogglusten försvann och det tog lång tid innan jag blev sugen igen.

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skrivmoster

17 augusti 2015 09:22

Hej! Jag ramlade in här när jag såg att du varit hos mej! Sen har jag läst lite här och där hos dig och såg att du skrev om Västra Kajen. Då förstod jag vilken stad ... och blev så nyfiken på dej!
Det går ju tyvärr inte att klicka på din presentation och komma in där. Annars har du en trevlig blogg. Jag är f.d i din stad och bor numera söderut.
Ha en fin början på nya veckan! :)

Barbro Nyckelpiga

17 augusti 2015 10:06

Hej Skrivmoster. Jo Piteå är ju staden och jag råkade träffa på din blogg förra veckan och eftersom jag känner igen dig sen tiden du bodde här - så la jag till din blogg hos mig. Du skriver alltid så jättebra. Alltid intressant att läsa dina rader. Visst brukar du också skriva i PT. Jag bor ju i Munksund - det är väl bekant eller hur? Mina svärföräldrar bodde på Tistelvägen, Stig och Maria Nilsson. Och själv bor jag på området mittemot badhuset. Jag är nog en sån där person som också har lite skrivklåda. Min första blogg - som jag startade upp på Aftonbladet 2006, hette också Skrivklådan *fnissar*. Men eftersom jag både älskar att läsa och skriva, så är ju bloggeriet underbart. Har haft blogger lite varstans under årens lopp, den blogg som jag uppdaterade dagligen i stort sett sen 2006, var på Bloggspace, men det bloggstället lades bara ner för ett par år sen - bara så där, utan att meddela oss bloggare nåt, sen så var det som att jag tappade blogglusten. Men nu känner jag att jag vill, jag kan och jag skall! Va kul att du kikade in till mig. Ha en riktigt fin dag. På återseende - kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards