nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2015

Lite höstliga tankar

Av Barbro Nyckelpiga - 14 augusti 2015 08:04

Jag brukar alltid inför sommaren - införskaffa ett antal nya härliga fräscha sommarklänningar/tunikor. Så även i år ... men flera av dom har bara blivit liggandes, ostrykta till och med - för vädret har ju inte visat sig från sin allra bästa sommarsida ... för mycket kyliga dagar - för mycket regn och blåst. Jag älskar färger som turkost och rött och vitt på sommaren . . . nåja skall jag vara ärligt - och det skall jag ju vara - så har jag ju använt mig av svart också - men kan kännas lite trist på sommaren faktiskt.

Nu är det snart dags att tänka på hösten och sen vintern - införskaffa lite varmare och gosigare kläder. Har kikat lite i kataloger och på nätet och färger som jag kan se är poppis - det är lila och orange. Grått, brunt och svart förstås också. Det är nästan lite 70-talsstuk över det hela - lite bohemiskt och lantligt. Nåja inte mig emot. När man själv fanns på 70-talet - så känner man ju liksom igen sig i modet till den här vintern.

 

Förra året hade jag pippi på att köpa olika ponchos - vilket härligt plagg det är. Så skönt att dra på sig så man inte fryser om axlar och rygg. Hade en orange poncho som min mormor virkat (på 70-talet). Den skulle man ha haft kvar - undrar vart den försvann!?

Nya vinterkängor måste jag också hitta. Det är nog prio ett tror jag. Viktigt med sköna och varma skor.


Usch när man tänker på vintern - slutar göra det NU!   

 
 
TantGlad

TantGlad

15 augusti 2015 12:04

Halloj å tusen tack för din titt hos mig i mitt blogghem. I min blogg.

Kläder är kul. Jag gillar samma färger på sommaren som du. Turkost är fräscht likaså vitt. Svart använder jag nästan alldrig. Tycker det är en osmickrande och hård färg. Gillar färg.
Hösten har tyvärr inga färger för mig. Rätt färg för rätt människa. Dessa mustiga färger passar jag inte alls i.
70- talet hade fint mode. Mycke blommor, Orange och brunt. Grönt med.

Vilken läsvärd fin blogg du har.
Kommer tillbaka och hälsar på dig.

Lördagskram.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards