nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Vilken Londondimma

Av Barbro Nyckelpiga - 24 augusti 2015 05:37

Gomorron på er. Idag ligger det som en blöt grå filt över oss här i Piteå. Det är världens Londondimma - precis som igår. +13 grader och vindstilla. Men det blir nog sol även idag - även om jag tror att värsta hettan har bedarrat något.

Igår hade vi lilla familjen på besök och middag - sonen klippte även sin pappas hår - det har han gjort i "jag vet inte hur många år".  Själv ska jag till frissan på torsdag - längtar så mycket efter att få en frisyr - för nu har håret vuxit sig för långt och det "liken ingenting".

Det är alltid så roligt att få besök av sonens familj och lillskruttan hon surrar - fammo - faffa - vet du. Ja hon är aldrig tyst - men det är bara roligt att få prata med henne - en fyraåring har mycket "vetande" och mycket att säga.

Vaknade 03.40 idag - dagen blir låååång. Men det är inget ovanligt att jag vaknar den tiden - varför kan man fråga sig. Helt onödigt är det.


Nej nog babblat nu - en till kopp kaffe och så jobba på här. Ha en fin dag alla i avlånga landet Sverige.

 

 
 
Annika

Annika

24 augusti 2015 10:53

Dimma även här i morse men nu skiner solen och det är såååå varmt. Tar emot att gå till jobbet. Börjar tolv idag.Härligt att få ha barn och barnbarn hemma. Smart att ha en egen frisör i familjen. Många sparade kronor där.
Ha det gott. Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Skrivmoster

24 augusti 2015 11:00

Här är det mulet idag och det hänger lite i luften att det ska komma en skur. Tisdag och torsdag har dom aviserat regn men den som lever får se. Vi får väl inte bli för bortskämda med fint väder!
Det finns inget så härligt som att få ha hand om barnbarnen eller att dom kommer på besök. Det ryms ofantligt mycket i en liten 4-årings hjärna! Jag älskar att sitta och prata med dom för jag lär mig alltid nåt nytt utifrån deras sätt att tänka och hantera saker och ting.

Snart har du en till att gosa med och ösa kärlek på och det är livets verkliga solsida!

Önskar dig en fin dag! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards