nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 17 augusti 2015 07:47

Nu har jag tagit mig en liten micropaus med en kopp kaffe! Det behöver man ibland eller hur? Så jag tar mig också tid att skriva några rader - tar ju inte många sekunder för mig som är snabb ... som vinden *fniss*. Nämen det är sant - jag är snabb över tangenterna! Det är inget skryt heller! Men man kanske inte skall säga så där - det gäller att vara lågmäld, hålla tillbaka och vara liksom lite så där lagom - som vi svenskar är så bra på!

Oj vad jag svamlar ibland!

Tittar ut genom mitt fönster här på jobbet och ser en blå himmel och solen som strålar på gröna björkar - det är så vackert och jag bara njuter. Både av livet - naturen och kaffekoppen!

 

Av Barbro Nyckelpiga - 17 augusti 2015 05:38

Gomorron på er - hoppas natten har varit god och skön med bra sömn. Jag har sovit bra - för att vara mig - trots flera vakna stunder.

Vaknade upp till en något kylig morron - bara +5 grader, brr-känsla, fuktigt i luften, med en sol som går strax ovanför trädtopparna - det är onekligen på väg mot "fel håll" nu ... men vi har ändå haft några fantastiskt fina dagar, varmt, soligt - knappt någon vind alls. Underbart "utesittarväder".

I fredags var vi på kräftkalas tillsammans med fyra andra par - vi hade en trevlig kväll, god mat och mycket surr. Vi satt förstås ute och det var ljuvligt. Jag njuter.

Igår hann vi med besök hos min kusin och hennes man, dom bor bara en liten bit från oss och så en sväng till "lilla familjen" - sonens familj alltså. Jag fick av min kära kusin - massor med böcker och så ett svart brickbord och så har jag också fått en Lackhylla från Ikea som hon inte skulle ha kvar - men den måste sonen köra hem med lastbilen - när han har tid, han har jobbat tre veckor i streck - bara varit ledig en dag på den tiden och inte bara 8 timmar/dag - utan 12 timmar vissa dagar. Och en dag från kl 07 till 02 på natten dagen efter!!!

Kvällen avslutades med Poirot - tycker det är en trevlig och småmysig deckare. Gubbig - javisst - men mysig ändå. Lite småkul att se när han trippar fram med sina lackskor!

Nu är det dags för påtåren och jobberi jobbera! Ha en alldeles fantastisk dag vart du än befinner dig!

 



Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards