nyckelpigan-i-norr

Alla inlägg den 16 november 2015

Av Barbro Nyckelpiga - 16 november 2015 11:10

Jag var ut igår morse efter sextiden och tände lite ljus - ljus i mörkret behövs alltid och i dessa tider av terror behövs ljuset ännu mera. Det var underkylt regn när jag var ut och det blev glashalt på vägarna - inget kul alls - det är bättre att vintern får komma nu med rejält vinterföre och några minus, inte regn den här årstiden - för då vet man ju vad som väntar av halkigt väder.                       

Av Barbro Nyckelpiga - 16 november 2015 10:49

  Tycker det är så hemskt det här som inträffade i Paris i fredags. Och det är hemskt allt det där onda som härjar över hela vår jord. Varför kan människor inte leva i fred och frihet, ömsesidig respekt - oavsett religion, kultur, hudfärg eller sexuell läggning. Kan inte förstå att det finns sån ondska runt omkring oss. Att människor kan vara så onda mot varandra. Det är ju bara en kort stund som vi faktiskt får finnas på jorden - lev denna tid i fred och känn kärlek för varandra - istället för detta onda. Låt inte ondskan härja och ta över!

Detta kan ju inträffa vart som helst och vem som helst och när som helst. Jag tror att resandet kommer att minska - kanske för stunden bara ... men folk börjar nog dra öronen åt sig och tänker efter lite mera vart dom åker. Vissa länder är mera attraktiva än andra för just dessa extremister som vill döda och förstöra och skapa kaos. Och när västvärldens ledare går ihop och skall med alla medel utplåna denna sekt, då tror jag att det kommer att starta en ännu större terrorhandling från dessa grupperingar - mot västvärlden. Men någonting måste göras - man kan inte låta dessa ta över herraväldet! Världens ledare har vaknat upp för sent - för i hur många länder finns inte dessa extrema människor redan!

Man blir rädd när man hör vilken typ av stat dom vill ha! Ett medeltida tänk och dom lever ändå 2015 - man tycker att det skulle vara moderna människor och tankar som kommer fram - inte detta ålderdomliga.

Religion är tänkt som nåt bra, för oss alla - för lugn, frid och harmoni och hjälp för behövande. Inte att det skall ske sådana här handlingar i "guds namn" - (vilken gud det då än är). Jag vill tro att Gud - oavsett om han heter Allah eller Budda - är god och hjälpsam. Men när man ser tillbaka historiskt - så nog har många krig och mycket dödande - skett i Guds namn. Tyvärr ... jag fördömer inte - jag vill också tro att "någon" kan hjälpa mig vid svåra tillfällen.

Men vem kan känna sig trygg i denna värld?

Dom vill skapa skräck och terror, kaos - att vi alla skall sluta "leva". Dom vill neka oss rätten till att våra liv och våran vardag, skall "vara som vanligt" - där vi kan göra vanliga saker och ha en vardag - dom vill att vi alla skall vara rädda och det är klart - dom ger sig ju på stora folksamlingar - där dom vet att många kommer att kunna dödas, sen också turistställen - där är det ju också alltid många människor samlade.

Ja man frågar sig - med all rätt - vart är världen på väg!?

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards