nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Morroninlägget

Av Barbro Nyckelpiga - 9 oktober 2014 05:30

God Morgon - trots att det är kolandes svart utomhus. Det blåser - småduggar och är bara +3 grader. Det är riktigt uschligt väder och jag skulle verkligen ha velat dra täcket över huvudet och somnat om! Men plikten kallar - bara stiga upp och göra sig klar och åka till jobbet - där jag förstås är nu! Har varit här en halvtimme redan.

Det har regnat riktigt ordentligt i natt - vaknade kring halvtvå tiden och då vräkte det ner. Höll aldrig på att somna om!

 

Ingen tidning heller i postlådan - nästan lite småirriterande är det. Men inte är det någon idé att ödsla alltför mycket tid på att tänka negativt om detta!

Idag hade jag min nya vinterjacka på mig - skön - varm och gosig. Jag skickade efter från Cellbes - på rea - en vinröd jacka. Riktigt fin om jag får säga det själv. Härligt också med huva - vill alltid ha det på mina ytterplagg - helst. Jag är ingen mössmänniska - så då är det bra med en huva. Kan sträcka mig så långt som till pannband. Idag behövdes det verkligen en lite varmare jacka.

Igår var jag på stan, fixade presentkort och grattiskort - till en kompis som fyllt år i september, men som har festen på lördag - vi är ett gäng på fem par som skall gratta honom. Då är det bara lite blommor att fixa på lördag!

Sen var jag in på Indiska också och hittade nya svarta sköna byxor, en lilamönstrad tunikklänning och lila strumpbyxor - snyggt! En sväng in på Dollarstore och där blev det lite av varje - bland annat några lila armband.

Var också och lämnade lite blandat på Kupan, Röda Korsets second handbutik. Maken skall fara idag eller i morron till Reprisen med två microugnar och en skorstensstereo. Kupan tar inte emot sånt här, men det gör Reprisen - tack och lov! På måndag skall maken och sonen till sopstationen med ännu mera saker som skall kastas. Så skönt att bli av med allt det här onödiga - man har så det räcker och blir över måste jag säga. Sen skall en stereobänk och tv-bänk till Kupan - men det blir på måndag - när sonen lånar hem en lastbil från sitt jobb.

Nu måste jag lägga på ett kol här och göra lite nytta! Gomorron på er alla ... vi hörs.


 
 
pearl1

pearl1

9 oktober 2014 08:02

Regnat här oxo , hela natten men fått bara 3mm, (dugg, alltsåå)..
Hela + 15 visade tempen 06.30
Snygg jacka. Skickade själv efter en blå med hätta just ifrån Cellbes. Tycker man för det mesta hittar ngt. snyggt i den katalogen...

http://bloggplatsen.se

Barbro Nyckelpiga

9 oktober 2014 08:21

Jag gillar Cellbes, både snygga kläder och billiga. Hittar alltid nåt jag vill ha därifrån. Gillar deras tunikor och klänningar.

 
Eleonor

Eleonor

9 oktober 2014 21:19

Ja väckarklockan är ingen glädjemaskin på morgonen!
Mornar är inte heller min bästa tid på dygnet. Vilket innebär att minsta motgång då blir hur stor som helst.
Den här veckan har "Kobladet" uteblivit två dagar (kommit när jag inte är hemma längre) och då tänder jag till ordentligt. Blir så arg. Har talat om för dem att jag inte är intresserad av att få skittidningen som kvällstidning, krävt kompensation för att dom inte klarar av att leverera enligt det avtal jag betalat in prenumeration för.
Fått abonnemanget förlängt utan någon kostnad som kompensation samt fått lov att avbryta abbonnemanget i förtid om de fortsätter att inte leverera som de ska, har fått dem att be tusen gånger om ursäkt...osv.
Nu en annan tid på dygnet kan jag fnissa lite generat åt det. Men jag säger bara "bråka inte med en kvinna över 50 som kan vågar och törs själv", och då det gäller mig, "bråka inte med mig tidig morgon"

http://surridurr,wordpress.com

Barbro Nyckelpiga

10 oktober 2014 05:41

*ler* jag håller med dig, bråka inte med en kvinna över 50! tidningsbranschen har ju det lite tufft - så inte vill dom tappa prenumeranter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards