nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

En ny blogg har fötts och sett dagens ljus

Av Barbro Nyckelpiga - 6 oktober 2014 09:04

Jaha ja - då var det dags igen att börja blogga! Har haft under årens lopp, sen 2006 närmare bestämt, olika bloggar både här och där. En del med mindre aktivt skrivande, men det har också funnits bloggar där jag skrivit i stort sett varje dag. Först på Aftonbladet - där trivdes jag väldigt bra och det var både högt i tak och trivsamt att blogga där, många diskussioner - både negativa och positiva sådana. Sen blev det i september 2006 att jag av en händelse hittade Bloggspace. Och där fann jag verkligen "min plats" - en trivsam och väldigt gemytlig bloggsida. Med jättefina bloggarvänner som man följde troget under många trevliga år. Men det var också mycket strul med Bloggspace, helt plötsligt kunde den inte alls fungera och så en gång var den bara borta! Puts väck! Inget ord till oss bloggare. Men den kom igen efter att ha varit borta något tag. Det var också under denna tid som jag skadade ett finger på min högra hand, så det blev av naturliga skäl så att jag inte bloggade speciellt mycket då. Och så försvann också min blogglust lite grann - tiden ville inte heller räcka till. Men det var nog ändå mest så att lusten inte var tillräcklig. Så i sommar så försvann Bloggspace helt igen och nu verkar den vara "borta med vinden" - så jäkla synd och trist - många goa bloggarvänner har man tappat - många fina bloggar finns inte mera och så min egen förstås - den som man lagt ner skäl och hjärta på. Där man har haft sina funderingar, bilder och foton. Där man skrivit som man gör i en dagbok. Vad som hänt och händer - dag för dag. Sina tankar - sitt liv helt enkelt ... är så jäkla besviken - visserligen så har jag sparat delar av min blogg - inte dom sista inläggen - men ändå ... Är väldigt besviken på Bloggspace och dom ansvariga - hur kan man bara göra så! Utan förvarning till bloggare så det hade gått att spara bloggen på nåt sätt. Man har fått många trevliga kommentarer också under årens lopp och dom ville jag också ha kvar förstås. Och det här med att inte komma i kontakt med bloggarvännerna som man nästan tycker att man känner IRL - det känns! Men nu är det så här - bara hasta vidare i livet och gilla läget - det finns det som är ännu värre! Fast Bloggspace var bra också ur den synvinkeln att man alltid fick alla sina bloggarvänners nya inlägg i sin inkorg - DET är bra!

Har känt ett tag att "Nu är det dags igen att börja blogga" - så därför blev det att "nu jäklar" startar jag upp en helt ny - även om jag har en gammal här på Bloggplatsen sen tidigare.

Så nu hoppas jag att "någon" där ute hälsar på mig.

 
 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

6 oktober 2014 18:34

Jag har bevakat bloggspace och märkte helt plötsligen nyligen att den inte är helt "död".......det står bloggspace.se när man besöker sidan motför att den inte har visats alls...hopp om livet...japp :-D

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

Barbro Nyckelpiga

6 oktober 2014 20:03

Jo jag läste hos någon detta och kollade efter - så jag hoppas verkligen att den startas upp. Det tråkiga är ju ändå om alla våra bloggar gått om intet!

 
pearl1

pearl1

8 oktober 2014 09:58

Hej... Är oxo en gammal Bloggspacare...Saknar verkligen den sidan...!!
Saknar inkorgens funktion..Hoppas innerligt att de startar upp igen.
Inte lika kul att blogga här men får duga.....

http://bloggplatsen.se

Barbro Nyckelpiga

9 oktober 2014 05:52

Hej - jag gillade verkligen Bloggspace. Just det här med inkorgsfunktionen och så alla goa bloggarvänner man hade där och besökte varje dag och "pratade med".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards