nyckelpigan-i-norr

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Vilket uschligt väder det är!

Av Barbro Nyckelpiga - 10 oktober 2014 05:27

Idag är det minsann ett sånt där täcke-dra-över-huvudet-väder. Det vräker ner regn och det blåser. Och bara kring +4 grader. Uschligt väder säger jag.

Det har ju varit grått, disigt och allmänt blåsigt och trist väder nu dom senaste dagarna, men igår ökade blåsten och det började regna. Det förväntas komma snö också ... hoppas det inte gör det.

Maken skjutsade mig till jobbet idag - vi har inte bytt till vinterdäck på "min bil" - bara på "hans". Så vi chansar inte - det kan ju bli snö och halt idag - inget kul med sommardäck på då.

Vi hade besök av en liten flicka igår kväll - barnbarnet Nova - hennes föräldrar skulle hjälpas åt att byta till vinterdäck - så då lekte vi med Nova ett tag. Vi la pussel och så skulle hon spela spel och lägga pussel på min mobil också. Hon gillar verkligen pussel. Lite snuvig är hon också - så jag hoppas hon inte lämnade bacillusker till fammo och faffa. Fammo brukar ju vara som ett läskpapper! Peppar peppar ...

Jag stökade till också lite mera på altanen och plockade undan en del saker. Nu är det bara kvar att täcka över alla möblerna med en presenning.

Jag hör att det regnar på mitt fönster - det knapprar och låter och det är verkligen svart som i en kolsäck när jag tittar ut.

Har fått i mig en kopp kaffe nyss - men nu blir det en påtår - gomorron.

 



 
 
pearl1

pearl1

10 oktober 2014 14:16

Hej, från södra Skåne....."Lundaslätten"....
Här hade vi + 14 i
morse, (05.15)...Kontrasterna är stora i vårt avlånga , fina land.....

http://bloggplatsen.se

 
mlisan

mlisan

10 oktober 2014 17:40

Mysigt att få rå om barnbarn :) Kram

http://mlisans.blogg.se

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

10 oktober 2014 17:44

Jo du....barnbarnen är som små giftormar vad gäller överföring av bacillusker..;-.D
Vi har "gjort vinter" här i Lyckebo och i kväll faller snöflingor.....underbart.
Kramis

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

10 oktober 2014 21:17

Mysig stund med barnbarnet. Småttingarna är så jäkla snabba på att snappa upp och hantera spel på t ex mobilen.
Riktiga giftormar är de också. Men far- och morföräldrar som har möjlighet att ofta träffa sina barnbarn bygger upp ett bättre immunförsvar efter att regelbundet umgås med sina giftormar! Fniss
Hoppas ni lapp snön ett tag till
Kramis

http://surridurr,wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 11:45


Att förlora sin kraft är som att genomgå alla de "7 Dvärgarna"Först blir man TRÖTTER - Man orkar ingenting.Sen blir man BLYGER - Orkar inte träffa människorSen blir man BUTTER - Ledsen,dämpad och argSen blir man TOKER - Står inte ut med någontingSen ...

Av Barbro Nyckelpiga - 9 mars 2016 09:17

Nämen oj, nu har det återigen gått ett tag sen sist jag skrev. Förstår inte vad jag håller på med! tiden ni vet och även lusten ibland, saknas. Ja ja - det är bara att försöka bättra mig och det har jag sagt många gånger under min bloggtid. Vintern...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Man kan fråga sig hur anonyma vi bloggare är!En del väljer ju att vara, eller försöka vara,helt anonyma. Väldigt försiktiga i det som skrivs,så ingen kan härröra vem det är och varifrån det är skrivet.Medans andra lämnar ut hela sig och sitt liv...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Många är in och läser, men få skriver en kommentar … Jag undrar VARFÖR? Det kostar väl inget att skriva och kanske tycka till här! Det är ju roligt för bloggägaren om någon skriver nåt … det blir mera som en dialog då...

Av Barbro Nyckelpiga - 22 februari 2016 11:30


  Om NI tycker jag är lite frånvarande, trött och konstig så ska jag berätta ensak för er så att ni lättare kan förstå mig.En konstig gammal kärring har flyttat in hos mej, vet inte vem hon är eller varhon kommer ifrån. Jag har säkert inte bjudit ...

Presentation

Urverket

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Fallande nyckelpigor

Mitt glittrande namn

Kiss me


Ovido - Quiz & Flashcards